"Je tu někdy s tebou?"

Překlad:Is he ever here with you?

April 28, 2015

33 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


michelup

není to jeden z možných překladů? "Is he sometimes with you here?"


jgstcd

Koukam, ze kolega uz asi pridal. Jedna poznamka: Bezny slovosled je "Is he sometimes here with you?"


Rad_Se_Ucim

A nemělo by být v otázce anytimes ? - Is he anytimes here with you?"


kacenka9

Ne nutne. Anytime (bez toho s) je KDYKOLIV. Sometime je NEKDY. Ono to pravidlo s pouzitim any... vs. some.. v otazce neni uplne stoprocentni


Rad_Se_Ucim

Super, díky za objasnění.


GamecraftCZ

Proč je tam ever? Vždiť to znamená vždy.


Limedka

"Is he here sometimes with you?" Co je na této větě špatně? Musí být čas vždycky před místem?


LukasBlech

To here je špatně.


Johana84594

Taky bych chtěla vědět, proč se nedodržuje SVOMPT. Napadá mě, že "ever" je sice příslovečné určení času, ale také tzv. frekvenční příslovce, což ho posouvá za "he is" nebo "is he". Fakt netuším, podle čeho se rozhodnout. Ale to "here" by pak stejně mělo být na konci, proč není? Zní to divně, ale to mně zní ledacos, na tom zatím nemůžu stavět.


Lada806051

Is he here ever with you? Proč to takhle nejde - je na to nějaké pravidlo?


kacenka9

Pravdepodobne ano, ja ho z hlavy neumim. Jestli ma byt urceni casu a pak mista... V kazdem pripade to v tom prehozenem poradi zni hrozne divne.


Lucie999153

A pak to máme pochopit, když i ti co nás to učí, to nevědí.


davidbartos2580

Čo je zle na verzii IS HE HERE EVER WITH YOU?


jirka849023

proč nemůže být here na konci určení místa ?


makovice

Slovosled v anglické oznamovací větě - SVOMPT. V tázací větě se přehodí pořadí podmětu a přísudku. Proč je tedy ...ever here.. a ne ...here ever...? Děkuji za vysvětlení.


jdhdhxhejshx

Vždycky jsem si myslel že ever znamená obecně někdy, ale otázka zní jestli s tebou někdy je, takže trochu nechápu.


alga588687

Proč nelze použít sometimes?


ali940239

Is he sometimes here with you?


rodinakhem

je v tomto případě chybou napsat "sometime" místo "sometimes"? Jaký je v tom rozdíl? Děkuji


kacenka9

SOMETIME je nejaka doba, ktera nastane v budoucnosti. Napr. We will go there sometime. Jednou/Nekdy tam pojedeme.

SOMETIMES je nekdy ve smyslu 'cas od casu'. Napr. We go there sometimes. Nekdy/cas od casu tam chodime.

A pak je jeste SOME TIME, coz znamena 'nejakou dobu'. Napr. It will take some time. - Zabere to nejaky cas.


Danka537294

Děkuji za hodnotnou odpověď. Potíž je pro mne jen v tom, jak to dostat do hlavy, aby se to tam udrželo.


marie.filipova

Ever je vždy a ne někdy?


Rad_Se_Ucim

Ever může být vždy, nikdy, někdy, podle typu věty...


VlakaKougl

Není jedno zda použiji he nebo she?


kacenka9

Oboji je prijimano


VeSom

Myslela jsem, že ever je vždy, vůbec nerozumim tomu, proč je zde použito.


zsery1

Proč neni pouzita vazba there is?


prosm1

Jak mam poznat že tam je ON


Mira737653

Nejsem si jisty, zda chapu dotaz, ale pokud ano, tak predpokladam, ze "Is SHE ever here with you?" je taktez prijimano, pokud ne, nahlaste prosim tlacitkem


JoeAnn-CZ

Is he with you here sometimes též přijímáno.


Honza966

Proc tam musí být he a nemuze být she?


Evanouko4

Is he with you sometimes? to by nešlo?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.