"Eat less bread."

Překlad:Jez méně chleba.

April 30, 2015

13 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Bery022

Proč ne "Jez méně chléb"? Chléb jako obecně


nueby

Slovní druh tady většinou nikoho moc nezajímá, ale snažíte se propašovat příslovce less upřesňující eat místo přídavného jména less upřesňujícího bread.

Jako třeba Méně zpívej? Sing less. Méně koukej po ženských? Stare at chicks less (a ne Stare at fewer chicks). Méně jez chléb, Jez méně chléb? Eat bread less. Moc se to neříká, asi že eat less bread zní líp a vyjadřuje podobný význam.


gaston68cz

Stravil jsem nad touhle diskusi skoro hodinu nez mi doslo ze mate pravdu. A pomohlo az nahradit chleb svestkami :-). Potvrzuji tedy ze pri pouziti 4. padu se mene opravdu vaze na sloveso (jez mene svestky), zatimco s 2. padem na predmet (jez mene svestek).


nueby

Lingot za námahu s luštěním diskuse, dík :-) Mně po šesti měsících taky trochu trvalo se dostat do obrazu.


gaston68cz

Dík, ale nenamáhal bych se kdybych neudělal stejnou chybu. Ještě se tu zlepším v češtině ...


MirkaEberlov

Tak to jo-ano-češtinu si hlídám,už mi párkrát byla opravena..:-)


Bery022

ne, já reaguji na to, že jsem zadal "Jez méně chléb" - to mi vyhodilo jako chybu, ale správně to má být "Jez méně chleba". Myslím, že chléb i chleba je stejné :-)


kacenka9

Akorat, ze druhy pad od slova 'chléb' neni 'chléb', ale chleba. Jez mene koho ceho...


nueby

We are going to need psychic kits here :-)


Bery022

opravdu nechci být hnidopich, protože duolingo mám velmi rád. Ale mohu se zeptat také: Co mám jíst méně? Odpověď může být "chléb". Je to sporné. Může být "Jez méně chléb" (na otázku co) nebo "Jez méně chleba" (na otázku čeho). Nechci tu zabřednout do české gramatiky, ale spíše mi jde o to, aby to duolingo nevykazovalo jako chybu, když není zcela zjevné, že to chyba je.


kacenka9

Nu, nejsem cestinar, ale proto, ze se v jedne vete zeptam, CO mam jist mene, neznamena, ze mohu druhou vetou odpovedet take v prvnim pade. To by byl pouze v pripade, ze ma odpoved bude 'chleb'. Ale ne v pripade, ze ma odpoved bude "Mam jist mene..." Neb se nejde zeptat "Mam jiste mene CO'.


Zdena133846

Výslovnost děsná


ZdenaF

Stále mi to správnou odpověď označuje jako chybu co s tím?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.