Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Má ten pokoj povlečení?"

Překlad:Does the room have bedsheets?

před 3 roky

17 komentářů


M.A.T.A.F.A.K

Proč to neuzná bedsheets? Však povlečení je jednotné i množné.

před 2 roky

neroad
neroad

proč to neuznalo linen?

před 2 roky

Julda5
Julda5

Ptoč to neuznalo linen?

před 1 rokem

JanMarek2

Jak to že ve větě have místo has? Přece pokoj je třetí osoba, tedy It has...

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

V oznamovaci vete by to bylo "The room has....." Ale tady mate otazku, tedy pomocne sloveso DO, ktere se pro treti osobu meni na DOES a to zastupuje tu zmenu u treti osoby a samotne sloveso pak zustava nezmenene.

před 3 roky

pirda88
pirda88

Z jakého důvodu je povlečení určeno jako množné číslo? Může být jedno povlečení

před 3 roky

fouraix

sím, je nějaký důvod, proč lze krom "the room" i "that room" ale už ne "this room"?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Protoze to by bylo "tento pokoj".

před 2 roky

fouraix

no ale "that room" je zase "tamten pokoj", proto se ptám. resp. v čem se ta nepřesnost liší, že je v jednom případě jakoby míň nepřesná (a jěště uznána) a v druhém už asi nepřesná přespříliš.

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Nerekl bych ze "that room" je nutne "tamten pokoj". Rozhodne muze byt, ale muze byt i "ten pokoj", podle kontextu a intonaci.

před 2 roky

fouraix

čili abych to shrnul, "that room" může znamenat (krom tamten) i "ten pokoj", ale "this room" jenom "tento pokoj" ?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Ano.

před 2 roky

taiga86

Proč neuznalo "contain" místo "have"?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

No, "contain" ma ruzne vyznamy, ale zadny z nich se sem nehodi.

před 2 roky

xvinkl00

Has the room got the bedsheets? ....Nemůže být? Proč?

před 1 rokem

Limedka

Jsem zmatena, pro to neuznává s "the bedsheets"?

před 1 rokem

Katka439922

lze i? Does the room have a bedclothes?

před 10 měsíci