1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "V lednu dělám polévku."

"V lednu dělám polévku."

Překlad:I make soup in January.

May 1, 2015

14 komentářů


Mirek428411

Plolevka je prakticky tekutina. A ty cleny nemaji, protoze je to nepocitatelne podstatne jmeno. Stejne jako hmota (chleba, syr, ...) nebo sypka hmota (pisek, ryze, sul). Delalo mi to problem, ale ted to cca z 95% podle nasledujici poucky urcuju dobre. K urceni nepocitatelneho mi pomaha si predstavit, ze pred nalitim polevky do misky, tekutiny do sklenice, nebo vytvorenim a zabalenim finalniho vyrobku z nejake hmoty (chleba, syr, med, ...), dokazeme ovlivnit mnozstvi dle pouzite tekutiny / hmoty. Vzdy muze vyjit jiny finalni pocet hotovych vyrobku. Proto je to nepocitatelne. Chyba je si napr. pod dzusem predstavit krabici dzusu, predstavim si tekutinu pred zabalenim, to uz se pocitat neda. Ale pokud byste meli prelozit "miska polevky", uz by to bylo s clenem: "a bowl of soup" protoze je zde pouzita konkretni merna jednotka. Mezi pocitatelna jmena se radi vyrobky, ktere se daji bezpochyby spocitat napr. jablko nebo jahoda uz je hotovy predmet a neda se nejak polemizovat jestli se muze jednat o jedno jablko nebo o dve, proto jsou pocitatelne. Pozor, nepocitatelna jsou take vsechna (aspon myslim) podstatna jmena v mnoznem tvaru. Nebo podstatne jmeno zahrnujici vice predmetu (ovoce, zelenina, penize...). Me to pomaha, pokud to pomuze i nekomu dalsimu, budu rad :)


Lada806051

Proč nelze napsat 'In january i make a soup'. Děkuji za vysvětlení.


PavelBr.

Mně to bere "In January I make soup". Tj. bez "a".


TakTf7

Problém je 'a soup'. Polevka je nepocitatelná, nemuze být použit neurčitý člen.


Marcela792520

Taky jsem napsala In january i make a soup. Bylo to spatne. Proc?


Anislavka123

Bez "a" by to vzalo


HanaDvokov9

časový údaj se většinou dává na konec věty, ale špatně by to taky být nemělo


MirkaEberlov

Většinou ano. Ale ne vždy. Co to takhle pořádně vysvětlit?


alzbeta219743

SWOMPT: subject, object,....


Claire149154

Je to také proto, že měsíce jsou velkým písmenem. Možná to byl problém...


Lada806051

In january i make a soup. Je nějaký důvod proč je to tak v AJ špatně?


Hela456590

U polévky se snad nepíše člen - nebo ano..


VeSom

Protože není a soup ale jen soup - nepočitalné podst. jméno. Nepíše se neurčitý člen.


Petr35FmPrague

I'm making soup in January ??

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.