1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Does your horse have a name?"

"Does your horse have a name?"

Překlad:Má tvůj kůň jméno?

May 2, 2015

14 komentářů


TerkaSunshine

Ma tvuj kun nejake jmeno? Nejde proc??

June 17, 2015

kacenka9

Protoze 'a' se nepreklada jako 'nejaky'. My si casto v Cj s tim 'nejaky' pomahame pri rozhodovani, zda pouzit urcity ci neurcity clen, ale to neni to, co tim chtel mluvci rici. Kdyby opravdu chtel rici 'nejaky, bylo by to 'Does your horse have any name' nebo 'Does your horse have some name'?

June 17, 2015

michi534148

Píšete dvě varianty (možnosti): "Does your horse have ANY name?" nebo "Does your horse have SOME name?" V této konkrétní větě bych to viděl jen s ANY. Když tak mě opravte, děkuji.

November 19, 2015

Nemesis_NaR

"Any" je lepší, protože se jedná o otázku a když odpověd nevím, tak tam správně patří opravdu "any". Jenže existuje výjimka, když očekávám kladnou odpověd, tak může být "some" i v otázce. Např: "Do you know someone who ..." = "Znáš někoho, kdo ..."

November 19, 2015

jgstcd

Myslim ze jste neinterpretoval(a) kacenccin prispevek tak jak to myslela. Chtela vysvetlit proc tady nejde preklad "nejaké", ne doporucit varianty "some" a "any", ktere se temer nevyskytuji.

November 19, 2015

Haanaj

Takže co tím mluvčí chtěl říct? Chtěl se zeptat na jméno koně? Tak proč nejde Jak se váš kůň jmenuje?

September 27, 2015

jgstcd

On se ale nezeptal jake ma jmeno, nybrz zda ma jmeno.

September 27, 2015

kvetka-r

proč je tam does když je to "tvůj"?

June 26, 2015

Nemesis_NaR

Protože podmět věty je "kůn," tedy třetí osoba čísla jednotného, tak tam je "does." Kdyby to byla otázka pro jakoukoliv jinou osobu, tak by tam bylo "do." Například: "Do you have a horse?" = "Máš koně?"

Tvořením otázek v angličtině se zabývá např. tento článek: http://www.helpforenglish.cz/article/2006090703-otazky-v-anglictine

June 26, 2015

Stepanka0175

Mám to říkat česky nebo anglicky?

May 2, 2015

kacenka9

Z otazky se domnivam, ze patrne jste dostala cviceni na cteni nebo preklad. Vsechna mluvena cviceni jsou v AJ.

May 2, 2015

suchyt

Proč tam nejde tví místo tvůj?

May 5, 2015

kacenka9

"Ma tvi kun jmeno'??????? A to ma byt veta v jakem jazyce?

May 5, 2015

ondrak4

Protoze tam je kun v jednotnem cisle... Bylo-li by kone, bylo by byvalo tvi.

June 11, 2017
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.