Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Does your horse have a name?"

Překlad:Má tvůj kůň jméno?

před 3 roky

16 komentářů


TerkaSunshine

Ma tvuj kun nejake jmeno? Nejde proc??

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze 'a' se nepreklada jako 'nejaky'. My si casto v Cj s tim 'nejaky' pomahame pri rozhodovani, zda pouzit urcity ci neurcity clen, ale to neni to, co tim chtel mluvci rici. Kdyby opravdu chtel rici 'nejaky, bylo by to 'Does your horse have any name' nebo 'Does your horse have some name'?

před 3 roky

michi534148

Píšete dvě varianty (možnosti): "Does your horse have ANY name?" nebo "Does your horse have SOME name?" V této konkrétní větě bych to viděl jen s ANY. Když tak mě opravte, děkuji.

před 2 roky

Nemesis_NaR

"Any" je lepší, protože se jedná o otázku a když odpověd nevím, tak tam správně patří opravdu "any". Jenže existuje výjimka, když očekávám kladnou odpověd, tak může být "some" i v otázce. Např: "Do you know someone who ..." = "Znáš někoho, kdo ..."

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Myslim ze jste neinterpretoval(a) kacenccin prispevek tak jak to myslela. Chtela vysvetlit proc tady nejde preklad "nejaké", ne doporucit varianty "some" a "any", ktere se temer nevyskytuji.

před 2 roky

Haanaj
Haanaj

Takže co tím mluvčí chtěl říct? Chtěl se zeptat na jméno koně? Tak proč nejde Jak se váš kůň jmenuje?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

On se ale nezeptal jake ma jmeno, nybrz zda ma jmeno.

před 2 roky

Haanaj
Haanaj

a Zda má jméno a Zda má nějaké jméno je podle vás rozdíl? Já si myslím, že si tím nepomáháme, ale prostě obě varianty jsou správně

před 2 roky

Fanda745343

Co to je

před 1 rokem

kvetka-r

proč je tam does když je to "tvůj"?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Protože podmět věty je "kůn," tedy třetí osoba čísla jednotného, tak tam je "does." Kdyby to byla otázka pro jakoukoliv jinou osobu, tak by tam bylo "do." Například: "Do you have a horse?" = "Máš koně?"

Tvořením otázek v angličtině se zabývá např. tento článek: http://www.helpforenglish.cz/article/2006090703-otazky-v-anglictine

před 3 roky

Stepanka0175

Mám to říkat česky nebo anglicky?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Z otazky se domnivam, ze patrne jste dostala cviceni na cteni nebo preklad. Vsechna mluvena cviceni jsou v AJ.

před 3 roky

suchyt

Proč tam nejde tví místo tvůj?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

"Ma tvi kun jmeno'??????? A to ma byt veta v jakem jazyce?

před 3 roky

ondrak4

Protoze tam je kun v jednotnem cisle... Bylo-li by kone, bylo by byvalo tvi.

před 1 rokem