"Does your horse have a name?"

Překlad:Má tvůj kůň jméno?

May 2, 2015

11 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


TerkaSunshine

Ma tvuj kun nejake jmeno? Nejde proc??


kacenka9

Protoze 'a' se nepreklada jako 'nejaky'. My si casto v Cj s tim 'nejaky' pomahame pri rozhodovani, zda pouzit urcity ci neurcity clen, ale to neni to, co tim chtel mluvci rici. Kdyby opravdu chtel rici 'nejaky, bylo by to 'Does your horse have any name' nebo 'Does your horse have some name'?


michi534148

Píšete dvě varianty (možnosti): "Does your horse have ANY name?" nebo "Does your horse have SOME name?" V této konkrétní větě bych to viděl jen s ANY. Když tak mě opravte, děkuji.


Nemesis_NaR

"Any" je lepší, protože se jedná o otázku a když odpověd nevím, tak tam správně patří opravdu "any". Jenže existuje výjimka, když očekávám kladnou odpověd, tak může být "some" i v otázce. Např: "Do you know someone who ..." = "Znáš někoho, kdo ..."


jgstcd

Myslim ze jste neinterpretoval(a) kacenccin prispevek tak jak to myslela. Chtela vysvetlit proc tady nejde preklad "nejaké", ne doporucit varianty "some" a "any", ktere se temer nevyskytuji.


Haanaj

Takže co tím mluvčí chtěl říct? Chtěl se zeptat na jméno koně? Tak proč nejde Jak se váš kůň jmenuje?


jgstcd

On se ale nezeptal jake ma jmeno, nybrz zda ma jmeno.


Mp5UBe

Proč se píše... have a name, namísto... HAS a name, když se jedná o 3. osobu?


Haanaj

protože je tam místo toho to does ;-)


Alena721711

Napsala jsem :Má jméno tvůj kůň?Proč je to špatně?Vždyť vaše verze má úplně stejný význam:Má tvůj kůň jméno?Jak mi to zdůvodníte?Podle mne nespravedlivé!!!


Haanaj

nezní to moc jako český slovosled

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.