1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "We are watching five movies."

"We are watching five movies."

Tłumaczenie:Oglądamy pięć filmów.

May 3, 2015

19 komentarzy


kalinagryz

Taki poza tematem problem... Te lingoty itd.... Powiedzmy ze proponuje by zrobiono wiecej ciekawostek do kupiena za nie, bo wybor jest marny, lingitow mi prsybywa a juz mnie tak nie bawi nauka i Dobywanie kolejnych lingptow, bo juz nie mam co sobie dokupic... Moze by tak dorobiono jakies ciekawe opcje? Co wy na to?


xXzulgaming_Xx

ej dobra myśl mam ten sam problem mogli by coś dorobić :)


FirankaMipinska

To brzmi tak, jakbyśmy oglądali pięć filmów naraz.


Yola448704

Można zaplanować sobie oglądanie wielu filmów na cały bieżący tydzień: Oglądamy (w tym tygodniu) pięć filmów - We are watching five movies

Po wypożyczeniu kilku książek z biblioteki, też można powiedzieć:
Czytam (teraz, w tym tygodniu) pięć książek - I am reading five books

Po polsku mówi się: "Mamy teraz na tapecie pięć filmów/pięć książek"


gosh45

No tak, ale te pięć filmów jest rozłożone w czasie, więc nie powiem tego w Present Continuous, czyli co robię w tej chwili. We watch five movies this week. Czy tak nie lepiej?


Yola448704

Nie, nie lepiej... Obecny tydzień to... czas teraźniejszy. Present Continuous (Progressive) służy do wyrażania czynności, która trwa, lub pewnego procesu, nie tylko czynności "teraz", w momencie wypowiadania zdania:

(Dzisiaj) Malujemy dom - We are painting the house
(W tym miesiącu) Piszę książkę - I am writing a book
(W tym roku) Chodzę do szkoły - I am going to school
(Cały tydzień) Pada - It is raining


gosh45

właśnie w tej sprawie tu zajrzałam. Czas Present Continuous, czyli wiadomo. Pięciu filmów naraz raczej nie da się oglądac. Jeszcze dwa, to zrozumiałabym.


AniaArento

Trochę takie glupie to zdanie XD


RobertMurawski

czy można to także przetłumaczyć jako obejrzymy?


Yola448704

Można byłoby, ale w wyraźnie podanym, planowanym kontekście:

We are watching five movies next week - W przyszłym tygodniu
obejrzymy / mamy zamiar obejrzeć / oglądamy pięć filmów


jankobill

Nie, bo to jest czas przyszły /obejrzymy / We will watch five movies


michmo

Masz rację.Często czasu present continues używa się żeby powiedzieć że coś mamy zamiar zrobię np We are going to Egipt ( jesteśmy zdecydowani i nawet mamy już bilety) w tym przypadku we are watching five movies może znaczyć że wypożyczyliśmy 5 filmów i mamy zamiar je obejrzeć


Jacek.Placek

Nie zalicza obserwujemy? Czemu?


jankobill

Filmu się nie obserwuje lecz ogląda.Poza tym obserwować-observe.Myślę że prawidłowe rownież jest:We are watching five films


Grze603334

Czy to zdanie było by też poprawnie z "the" czyli (...)the five movies ? Może ktoś wytłumaczyć czemu tu się nie stawia? Ciągle mam problemy z użyciem the i a/an :/


Adzioszka

nie ma tutaj "the" ponieważ jest to liczba mnoga i jeśli mówimy ogólnie o jakichś tam filmach, to bez "the", ale! jesli napiszesz "we are watching the five movies" - oznacza to, że oglądamy (te, konkretne, dokłdnie wiemy jakie) filmy :D


marek911978

Nie mam takiej podzielności uwagi i takiej ilości sprzętu do oglądania tych 5 filmów. Zmieńcie to bzdurne zdanie.


Yola448704

Tu chodzi tylko o gramatykę, bo Present Continuous ma trzy zastosowania:

  • do wyrażenia tego, co się dzieje w momencie wypowiadania zdania, teraz
  • do wyrażenia procesu, lub czynności trwającej obecnie, ale nie w tej chwili
  • do wyrażenia pewnych, bo zaplanowanych, w czasie... przyszłym czynności
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.