1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Jím snídani."

"Jím snídani."

Překlad:I eat breakfast.

May 4, 2015

15 komentářů


VincentCzech

Nemělo by platit také I have a breakfast?


jgstcd

"Have" se bezne tady rika, a protoze nema cesky ekvivalent jsem to pridal. Ale bez clenu. "Breakfast" muze byt pocitatelne nebo nepocitatelne, ale obvykle je nepocitatelne. Abych to pochopil jako pocitatelne potreboval bych neco v ceske vete ktere by to naznacilo.


Ji5wDX

V obrázkové otázce nás Duolingo učí "a breakfast", v této otázce je neurčitý člen chyba, tady nikdo z Vás ještě neví jakou jím snídani ale určitě bude alespoň jedna. Co je špatně či dobře a proč?

Pokud to je identické s večeří a snad i s kuřecím, pak by asi na obrázkové kartě to "a" být nutně nemuselo a nemátlo by nás to tady.


JloVB

Melo by to platit jelikoz breakfast se v britske anglictine pouziva s have


slunce7777

To jsou přesně ty rozpory... :-) Zatímco u překladu "On jí večeři" to vyloženě vyžadovalo člen "the" (kde jsem argumentoval, že to může být bez určitého členu ve smyslu, že ten člověk obecně večeří, protože někteří lidé už večer nejedí...), tady to při uvedení členu "the" hodí chybu...


Veronika225403

Mohu se zeptat proč je špatně I am eating the breakfast? Je to tedy kvůli členu? Děkuji


Zdena133846

Teď jsem měla samostatné slovo snídaně ...bylo se členem a breakfast!!


BasilisKZ

Není náhodou Breakfast svačina?


shimmir

Taky si myslím, že to mělo vzít i I have my breakfast.


shimmir

Nebere to ani I eat my breakfast, i když běžně Angličané přivlastňují, viz třeba wash yours hands...


MaWJA0

Také nechápu, že někde to člen vyžaduje a někde ne. Pomůže mi to někdo objasnit?


Lochnesska

to je tady evergreen. A i přes to, že jistě všichni chápeme, jak se "lektoři" snaží a s trpělivostí to dělají asi zadáčo, tak členy dost často neobjasní, i když se ptá hodně lidí:-( já v nich plavu hodně a podle mě i díky tomu, že to duo někde chce a někde ne, možná i v kontextu, že tady to není tak důležité-nebo teď probíráme něco jiného? nevím. Dcera anglicky umí, učí se aj-nj a také na to narazila a i po konzultaci s rodilým mluvčím mi bylo řečeno, že členy se používají v hovoru minimálně


Lochnesska

no, nejen the. Jakýkoliv člen. Nebo snídaně je nepočitatelná?


shimmir

Nj, Leni, ale proč to nebere jednak my breakfast, když přivlastňovací mánie anglosasů je známá a proč jen eat a ne známé have, které jsme se kdysi učili?☺✋


Lochnesska

:-) já se nikdy anglicky neučila, právě proto je to pro mě tak těžké.My měli jen ruštinu, anglina byla jen někde a drahá, jako malá jsem toužila po italštině, tak holt samouk, snažím se teď aspoň trochu chápat, o co jde. Z filmů a písniček asi člověk něco pochytí,ale gramatika nikde a ty členy právě v tom hovoru jsou fakt málo. Potom, když na nich duo trvá ne úplně srozumitelně a pak místy nedůsledně, končí to hroznou skepsí a a zklamáním, že to nikdy nepochopím a nenaučím se...a pak vždycky učení na chvíli odložím, protože mě to vždycky rozseká/o překlepech nemluvě/:-)

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.