Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Gdzie idą twoi bracia?"

Tłumaczenie:Where are your brothers going?

3 lata temu

10 komentarzy


arSa2

Where do your brothers go - zle?

3 lata temu

unfetteredferret
unfetteredferret

Może niekoniecznie źle, ale mało kto tak mówi imho. Nie wiem, jak dla mnie "where do ... go" pasuje mi lepiej w kontekście układania towaru na półce. Przykładowo: A: "...and where do these hammers go?" B: "Put them on the top shelf."

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

unfetteredferret, zdanie Where do your brothers go jest poprawne i ma rację bytu w określonej sytuacji. Ze względu na czas nie jest to odpowiednie tłumaczenie powyższego zdania:
Where are your brothers going? - Dokąd idą twoi bracia?

FYI:
Np. - Eg. (for example)
A: - Q (question):
B: - A (answer):

5 miesięcy temu

vigo324411

Koncowka '-ing' wskazuje na to ze pytanie dotyczy danej chwili, twoja odp jest poprawna ale zmienia sie kontekst. Where do your brothers go-gdzie twoi bracia chodza. Where are your brothers going-gdzie twoi bracia ida.

2 lata temu

JaroOes

Dlaczego wersja - "Where are going your brothers" - jest błędna?

1 rok temu

WoSko2

Nie jest błędne.

10 miesięcy temu

PanfikkS.
PanfikkS.

A "where your brothers are going to " byłoby poprawne ?

2 lata temu

jm9848
jm9848

"Where are your brothers going to" taki szyk jest poprawny, ponieważ jest to pytanie i znaczy: "dokąd idą twoi bracia?"

1 rok temu

WaldemarMa925960

That is right

10 miesięcy temu

pieronsky

Where are going your brothers? - Będzie okej? Czemu czasownik jest na końcu w tym zdaniu?

2 lata temu