"Musím studovat."

Překlad:I have to study.

May 4, 2015

7 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


hanka-blazkova

Je nějaký významový rozdíl mezi "I have to study" a "I must study"?


jgstcd

Necitim vyznamovy rozdil. Pro mne je asi jediny rozdil ze "I have to study" pusobi mene formalni nez "I must study". To "I must study" by bylo temer nemozne v mluvenem projevu.


tatka_
Mod
Plus

MUST vs. HAVE TO
V přítomném čase lze použít buď modál "must" nebo vazbu "have to". Mezi nimi je však drobný významový rozdíl. Zatímco MUST vždy povinnost uděluje, přikazuje (povinnost vychází od mluvčího), HAVE TO ji pouze oznamuje (povinnost vychází z okolností, pravidel, či od jiných mluvčích).

I must study tonight. - Dnes se musím učit. (sám si to mluvčí přikazuje, samotnému o to jde).
I have to study tonight. - Musím se dnes učit. (zde pouze konstatuje povinnost, kterou má, sám se ale asi učit vůbec nechce. Musí, protože mu to např. rodiče přikázali).

Modální slovesa
Must
Have to


Zdena133846

Ale prostě to must to má uznat,kdysi jsem se to tak učila!


ValaCZE

Však to taky uznáváme.


nueby

Jen ne jako "I must to study."

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.