1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We want to write a note."

"We want to write a note."

Çeviri:Biz bir not yazmak istiyoruz.

May 5, 2015

23 Yorum


Nuh550115

"Biz bir not YAZMAYI isteriz" dedik diye yanlış kabul edilir mi ya gitti bi can


dont-give-up

"Not almak istiyoruz." Türkçe açısından uygun bir çeviri kabul edilmeli diye düşünüyorum.


GeniusGirl9

Write= yazmak demektir fakat senin dediğin cümle şöyle oluyor; We want to take a note


AyesDer

"to" kullanmasak cümlede ne eksiklik oluyor. "to" ne işe yarıyor?


AliTaskoparan

Write: yaz , to write: yazmak Fiilden önce gelen to -mek, -mak (mastar eki) anlamı katar.


-Made-in-China-

biride böyle anlatmıyor ki illa uzatacaklar


thedeadpixel

Bayağı açıklayıcı oldu. Teşekkürler.


Civan365

Yanlış, iki fiil arasına "to" yazılır.


Ektoraskan

Birisi bana "we want write a note" dese, ben 'won't write' dedi sanarım.

Yani en önemlisi "want" ile "won't" ayrımı yapmamızı sağlıyor.


Dilbilgisi bakımından ise, iki tane fiil yan yana geldiği zaman, ilki hariç diğer hepsi mastar ya da isim olmak zorunda. Türkçede de böyle: "yazmak istiyorum". Yani, ilk fiilden sonraki bütün fiillerin başına "to" gelir. Ya da gerekirse -ing eklenerek isim yapılır. (Bazen 'to' eklemek aynı zamanda '-mek için' anlamı da katar).

I want to write a letter to send him tomorrow to tell him about the events.


AyesDer

teşekkür ederim (son yazdığığınız cümleyi tam anlamasamda)


Ektoraskan

Kelimesi kelimesine:

Ben istiyorum yazmak bir mektup göndermek (için) ona yarın bahsetmek (için) hakkında olaylar.

Ben, olaylar hakkında ona bahsetmek için ona yarın göndermek üzere bir mektup yazmak istiyorum.


AyesDer

Teşekkürler


ferhatdorak

Süpersin, teşekkürler


Rftyklmz

want to x hope to x decided to x plan(s) to bunun gibi var daha kalıp bunlar


Mangulay

"Yazmayı" kabul etmeliydi :(


Velikaraki

Türkçe mantığı ile bire bir çeviri beklemeyin. ı want to write a note for my friend. Arkadaşım için bir not yazmak istiyorum.


Gndoan7

"Bir not bırakmak istiyorum" da olabilirdi


GeniusGirl9

Hayır. Write'ın çevirisi yazmaktır. Eğer senin dediğin gibi olsaydı "I want to leave a note" olurdu

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.