https://www.duolingo.com/JoThelan

1st group verb conjugations

JoThelanPlus
  • 25
  • 25
  • 9
  • 9
  • 5
  • 3

N.B. This is a work in progress.

Accélérer 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'accélère | tu accélères | il/elle accélère | nous accélérons | vous accélérez | ils/elles accélèrent

Accepter 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'accepte | tu acceptes | il/elle accepte | nous acceptons | vous acceptez | ils/elles acceptent

Accompagner 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'accompagne | tu accompagnes | il/elle accompagne | nous accompagnons | vous accompagnez | ils/elles accompagnent

Achéter 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'achète | tu achètes | il/elle achète | nous achetons | vous achetez | ils/elles achètent

Adorer 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

j'adore | tu adores | il/elle adore | nous adorons | vous adorez | ils/elles adorent

Aider 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'aide | tu aides | il/elle aide | nous aidons | vous aidez | ils/elles aident

Aimer 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'aime | tu aimes | il/elle aime | nous aimons | vous aimez | ils/elles aiment

Ajouter 1st group/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'ajoute | tu ajoutes | il/elle ajoute | nous ajoutons | vous ajoutez | ils/elles ajoutent

Amuser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'amuse | tu amuses | il/elle amuse | nous amusons | vous amusez | ils/elles amusent

Appeler 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'appelle | tu appelles | il/elle appelle | nous appelons | vous appelez | ils/elles appellent

Apporter 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'apporte | tu apportes | il/elle apporte | nous apportons | vous apportez | ils/elles apportent

Arrêter 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'arrête | tu arrêtes | il/ elle arrête | nous arrêtons | vous arrêtez | ils/elles arrêtent

Arriver 1st group/ Intransitive verb/ Auxiliary: être

j'arrive | tu arrives | il/elle arrive | nous arrivons | vous arrivez | ils/elles arrivent

Associer 1st group/Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'associe | tu associes | il/elle associe | nous associons | vous associez | ils/elles associent

Attraper 1st group/ IDirect transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'attrape | tu attrapes | il/elle attrape | nous attrapons | vous attrapez | ils/elles attrapent

Avancer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'avance | tu avances | il/elle avance | nous avançons | vous avancez | ils/elles avancent

Bavarder 1st group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je bavarde | tu bavardes | il/elle bavarde | nous bavardons | vous bavardez | ils/elles bavardent

Briller 1st group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je brille | tu brilles | il/elle brille | nous brillons | vous brillez | ils/elles brillent

Brosser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je brosse | tu brosses | il/elle brosse | nous brossons | vous brossez | ils/elles brossent

Cacher 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je cache | tu caches | il/elle cache | nous cachons | vous cachez | ils/elles cachent

Changer 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: être or avoir/ Allow pronominal verb

je change | tu changes | il/elle change | nous changeons | vous changez | ils/elles changent

Chanter 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je chante | tu chantes | il/elle chante | nous chantons | vous chantez | ils/elles chantent

Chercher 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je cherche | tu cherches | il/elle cherche | nous cherchons | vous cherchez | ils/elles cherchent

Chuchoter 1st Group/ Auxiliary: avoir

je chuchote | tu chuchotes | il/elle chuchote | nous chuchotons | vous chuchotez | ils/elles chuchotent

Classer 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je classe | tu classes | il/elle classe | nous classons | vous classez | ils/elles classent

Cocher 1st group/ Auxiliary: avoir

je coche | tu coches | il/elle coche | nous cochons | vous cochez | ils/elle cochent

Cohabiter 1st Group/ Auxiliary: avoir

je cohabite | tu cohabites | il/elle cohabite | nous cohabitons | vous cohabitez | ils/elles cohabitent

Combiner 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je combine | tu combines | il/elle combine | nous combinons | vous combinez | ils/elles combinent

Commander 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je commande | tu commandes | il/elle commande | nous commandons | vous commandez | ils/elles commandent

Commencer 1st Group/ Intransitive verb/ Transitive direct or in direct/ Auxiliary: être or avoir/ Allow pronominal verb

je commence | tu commences | il/elle commence | nous commençons | vous commencez | ils/elles commencent

Comparer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je compare | tu compares | il/elle compare | nous comparons | vous comparez | ils/elles comparent

Compléter 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je complète | tu complètes | il/elle complète | nous complétons | vous complétez | ils/elles complètent

Composer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je compose | tu composes | il/elle compose | nous composons | vous composez | ils/elles composent

Compter 1st group/ Intransitive verb/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je compte | tu comptes | il/elle compte | nous comptons | vous comptez | ils/elles comptent

Confirmer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je confirme | tu confirmes | il/elle confirme | nous confirmons | vous confirmez | ils/elles confirment

Conjuguer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je conjugue | tu conjugues | il/elle conjugue | nous conjuguons | vous conjuguez | ils/elles conjuguent

Conseiller 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je conseille | tu conseilles | il/elle conseille | nous conseillons | vous conseillez | ils/elles conseillent

Considérer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je considère | tu considères | il/elle considère | nous considérons | vous considérez | ils/elles considèrent

Constater 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je constate | tu constates | il/elle constate | nous constatons | vous constatez | ils/elles constatent

Continuer 1st group/ Intransitive verb/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je continue | tu continues | il/elle continue | nous continuons | vous continuez | ils/elles continuent

Corriger 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je corrige | tu corriges | il/elle corrige | nous corrigeons | vous corrigez | ils/elles corrigent

Coucher 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je couche | tu couches | il/elle couche | nous couchons | vous couchez| ils/elles couchent

Couper 1st group/ Intransitive verb/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je coupe | tu coupes | il coupe | nous coupons | vous coupez | ils/elles coupent

Croiser 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je croise | tu croises | il/elle croise | nous croisons | vous croisez | ils/elles croisent

Cuisiner 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je cuisine | tu cuisines | il/elle cuisine | nous cuisinons | vous cuisinez | ils/elles cuisinent

Danser 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je danse | tu danses | il/elle danse | nous dansons | vous dansez | ils/elles dansent

Décider 1st group/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je décide | tu décides | il/elle décide | nous décidons | vous décidez | ils/elles décident

Décorer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je décore | tu décores | il/elle décore | nous décorons | vous décorez | ils/elles décorent

Déguiser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je déguise | tu déguises | il/elle déguise | nous déguisons | vous déguisez | ils/elles déguisent

Déjeuner 1st group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je déjeune | tu déjeunes | il/elle déjeune | nous déjeunons | vous déjeunez | ils/elles déjeunent

Demander 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je demande | tu demandes | il/elle demande | nous demandons | vous demandez | ils/elles demandent

Dépêcher 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je dépêche | tu dépêches | il/elle dépêche | nous dépêchons | vous dépêchez | ils/elles dépêchent

Déposer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je dépose | tu déposes | il/elle dépose | nous déposons | vous déposez | ils/elles déposent

Déshabiller 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je déshabille | tu déshabilles | il/elle déshabille | nous déshabillons | vous déshabillez | ils/elles déshabillent

Désigner 1st group/ Auxiliary: avoir

je désigne | tu désignes | il/elle désigne | nous désignons | vous désignez | ils/elles désignent

Désirer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je désire | tu désires | il/elle désire | nous désirons | vous désirez | ils/elles désirent

Désoler 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je désole | tu désoles | il/elle désole | nous désolons | vous désolez | ils/elles désolent

Détester 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je déteste | tu détestes | il/elle déteste | nous détestons | vous détestez | ils/elles détestent

Dîner 1st group/ Intransitive verb/ Indirect transitive verb/ Auxiliary: avoir

je dîne | tu dînes | il/elle dîne | nous dînons | vous dînez | ils/elles dînent

Distinguer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je distingue | tu distingues | il/elle distingue | nous distinguons | vous distinguez | ils/elles distinguent

Donner 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je donne | tu donnes | il/elle donne | nous donnons | vous donnez | ils/elles donnent

Doucher 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je douche | tu douches | il/elle douche | nous douchons | vous douchez | ils/elles douchent

Écouter 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'écoute | tu écoutes | il/elle écoute | nous écoutons | vous écoutez | ils/elles écoutent

Effacer 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'efface | tu effaces | il/elle efface | nous effaçons | vous effacez | ils/elles effacent

Éloigner 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'éloigne | tu éloignes | il/elle éloigne | nous éloignons | vous éloignez | ils/elles éloignent

Employer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'emploie | tu emploies | il/elle emploie | nous employons | vous employez | ils/elles emploient

Ennuyer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'ennuie | tu ennuies | il/elle ennuyie | nous ennuyons | vous ennoyez | ils/elles ennuyient

Épeler 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'épelle | tu épelles | il/elle épelle | nous épelons | vous épelez | ils/elles épellent

Entrer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: être

j'entre | tu entres | il/elle entre | nous entrons | vous entrez | ils/elles entrent

Entourer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

Envoyer 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'envoie | tu envoies | il/elle envoie | nous envoyons | vous envoyez | ils/elles envoient

Espérer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

j'espère | tu espères | il/elle espère | nous espérons | vous espérez | ils/elles espèrent

Essayer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'essaie/essaye | tu essaie/essayes | il/elle essaie/essaye | nous essayons | vous essayez | ils/elles essaient/essayent

Étudier 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'étudie | tu étudies | il/elle étudie | nous étudions | vous étudiez | ils/elles étudient

Éveiller 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'éveille | tu éveilles | il/elle éveille | nous éveillons | vous éveillez | ils/elles éveillent

Excuser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'excuse | tu excuses | il/elle excuse | nous excusons | vous excusez | ils/elles excusent

Expliquer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'explique | tu expliques | il/elle explique | nous expliquons | vous expliquez | ils/elles expliquent

Exprimer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'exprime | tu exprimes | il/elle exprime | nous exprimons | vous exprimez | ils/elles expriment

Fâcher 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je fâche | tu fâches | il/elle fâche | nous fâchons | vous fâchez | ils/elles fâchent

Familiariser 1st Group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je familiarise | tu familiarises | il/elle familiarise | nous familiarisons | vous familiarisez | ils/elles familiarisent

Fermer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je ferme | tu fermes | il/elle ferme | nous fermons | vous fermez | ils/elles ferment

Fêter 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je fête | tu fêtes | il/elle fête | nous fêtons | vous fêtez | ils/elles fêtent

Fixer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je fixe | tu fixes | il/elle fixe | nous fixons | vous fixez | ils/elles fixent

Former 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je forme | tu formes | il/elle forme | nous formons | vous formez | ils/elles forment

Formuler 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je formule | tu formules | il/elle formule | nous formulons | vous formulez | ils/elles formulent

Frapper 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je frappe | tu frappes | il/elle frappe | nous frappons | vous frappez | ils/elles frappent

Garer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je gare | tu gares | il/elle gare | nous garons | vous garez | ils/elles garent

Geler 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je gèle | tu gèles | il/elle gèle | nous gelons | vous gelez | ils/elles gèlent

Habiller 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'habille | tu habilles | il/elle habille | nous habillons | vous habillez | ils/elles habillent

Habiter 1st Group/Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

j'habite | tu habites | il/elle habite | nous habitons | vous habitez | ils/elles habitent

Imaginer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'imagine | tu imagines | il/elle imagine | nous imaginons | vous imaginez | ils/elles imaginent

Indiquer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

j'indique | tu indiques | il/elle indique | nous indiquons | vous indiquez | ils/elles indiquent

Installer 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'installe | tu installes | il/elle installe | nous installons | vous installez | ils/elles installent

Interroger 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'interroge | tu interroges | il/elle interroge | nous interrogeons | vous interrogez | ils/elles interrogent

Interviewer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

j'interviewe | tu interviewes | il/elle interviewe | nous interviewons | vous interviewez | ils/elles interviewent

Inverser 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'inverse | tu inverses | il/elle inverse | nous inversons | vous inversez | ils/elles inversent

Inviter 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'invite | tu invites | il/elle invite | nous invitons | vous invitez | ils/elles invitent

Jardiner 1st Group/ Auxiliary: avoir

je jardine | tu jardines | il/elle jardine | nous jardinons | vous jardinez | ils/elles jardinent

Jouer 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je joue | tu joues | il/elle joue | nous jouons | vous jouez | ils/elles jouent

Laisser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je laisse | tu laisses | il/elle laisse | nous laissons | vous laissez | ils/elles laissent

Laver 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je lave | tu laves | il/elle lave | nous lavons | vous lavez | ils/elles lavent

Lever 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je lève | tu lèves | il/elle lève | nous levons | vous levez | ils/elles lèvent

Louer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je loue | tu loues | il/elle loue | nous louons | vous louez | ils/elles louent

Manger 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je mange | tu manges | il/elle mange | nous mangeons | vous mangez | ils/elles mangent

Maquiller 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je maquille | tu maquilles | il/elle maquille | nous maquillons | vous maquillez | ils/elles maquillent

Marcher 1st Group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je marche | tu marches | il/elle marche | nous marchons | vous marchez | ils/elles marchent

Marquer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je marque | tu marques | il/elle marque | nous marquons | vous marquez | ils/elles marquent

Mélanger 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je mélange | tu mélanges | il/elle mélange | nous mélangeons | vous mélangez | ils/elles mélangent

Mémoriser 1st group/ Auxiliary: avoir

je mémorise | tu mémorises | il/elle mémorise | nous mémorisons | vous mémorisez | ils/elle mémorisent

Monter 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: être or avoir/ Allow pronominal verb

je monte | tu montes | il/elle monte | nous montons | vous montez | ils/elles montent

Montrer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je montre | tu montres | il/elle montre | nous montrons | vous montrez | ils/elles montrent

Moquer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je moque | tu moques | il/elle moque | nous moquons | vous moquez | ils/elles moquent

Nager 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je nage | tu nages | il/elle nage | nous nageons | vous nagez | ils/elles nagent

Neiger 1st group/ Auxiliary: avoir

il neige

Nettoyer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je nettoie | tu nettoies | il/elle nettoie | nous nettoyons | vous nettoyez | ils/elles nettoient

Nommer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je nomme | tu nommes | il/elle nomme | nous nommons | vous nommez | ils/elles nomment

Noter 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je note | tu notes | il/elle note | nous notons | vous notez | ils/elles notent

Observer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'observe | tu observes | il/elle observe | nous observons | vous observez | ils/elles observent

Organiser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'organise | tu organises | il/elle organise | nous organisons | vous organisez | ils/elles organisent

Orner 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'orne | tu ornes | il/elle orne | nous ornons | vous ornez | ils/elles ornent

Oublier 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

j'oublie | tu oublies | il/elle oublie | nous oublions | vous oubliez | ils/elles oublient

Pardonner 1st Group/ Intransitive verb/ Transitive direct or indirect / Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je pardonne | tu pardonnes | il/elle pardonne | nous pardonnons | vous pardonnez | ils/elles pardonnent

Parfumer 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je parfume | tu parfumes | il/elle parfume | nous parfumons | vous parfumez | ils/elles parfument

Parler 1st Group/ Intransitive verb/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je parle | tu parles | il/elle parles | nous parlons | vous parlez | ils/elles parlent

Passer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: être or avoir/ Allow pronominal verb

je passe | tu passes | il/elle passe | nous passons | vous passez | ils/elles passent

Patienter 1st group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je patiente | tu patientes | il/elle patiente | nous patientons | vous patientez | ils/elles patientent

Payer 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je paie/paye | tu paies/payes | il/elle paie/paye | nous payons | vous payez | ils/elles paient/payent

Peigner 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je peigne | tu peignes | il/elle peigne | nous peignons | vous peignez | ils/elles peignent

Penser 1st group/ Intransitive verb/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir

je pense | tu penses | il/elle pense | nous pensons | vous pensez | ils/elles pensent

Placer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je place | tu places | il/elle place | nous plaçons | vous placez | ils/elles placent

Pleurer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je pleure | tu pleures | il/elle pleure | nous pleurons | vous pleurez | ils/elles pleurent

Porter 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je porte | tu portes | il/elle porte | nous portons | vous portez | ils/elles portent

Poser 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je pose | tu poses | il/elle pose | nous posons | vous posez | ils/elles posent

Posséder 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je possède | tu possèdes | il/elle possède | nous possédons | vous possédez | ils/elles possèdent

Préciser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je précise | tu précises | il/elle précise | nous précisons | vous précisez | ils/elles précisent

Préférer 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je préfère | tu préfères | il/elle préfère | nous préférons | vous préférez | ils/elles préfèrent

Préparer 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je prépare | tu prépares | il/elle prépare | nous préparons | vous préparez | ils/elles préparent

Présenter 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je présente | tu présentes | il/elle présente | nous présentons | vous présentez | ils/elles présentent

Profiter 1st group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je profite | tu profites | il/elle profite | nous profitons | vous profitez | ils/elles profitent

Promener 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je promène | tu promènes | il/elle promène | nous promenons | vous promenez | ils/elles promènent

Prononcer 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je prononce | tu prononces | il/elle prononce | nous prononçons | vous prononcez | ils/elles prononcent

Proposer 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je propose | tu proposes | il/elle propose | nous proposons | vous proposez | ils/elles proposent

Quitter 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je quitte | tu quittes | il/elle quitte | nous quittons | vous quittez | ils/elles quittent

Raconter 1st group/Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je raconte | tu racontes | il/elle raconte | nous racontons | vous racontez | ils/elles racontent

Râler 1st group/ Auxiliary: avoir

je râle | tu râles | il/elle râle | nous râlons | vous râlez | ils/elles râlent

Ranger 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je range | tu ranges | il/elle range | nous rangeons | vous rangez | ils/elles rangent

Rappeler 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je rappelle | tu rappelles | il/elle rappelle | nous rappelons | vous rappelez | ils/elles rappellent

Raser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je rase | tu rases | il/elle rase | nous rasons | vous rasez | ils/elles rasent

Reculer 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je recule | tu recules | il/elle recule | nous reculons | vous reculez | ils/elles reculent

Reconstituer 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je reconstitue | tu reconstitues | il/elle reconstitue | nous reconstituons | vous reconstituez | ils/elle reconstituent

Refuser 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je refuse | tu refuses | il/elle refuse | nous refusons | vous refusez | ils/elles refusent

Regarder 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je regarde | tu regardes | il/elle regarde | nous regardons | vous regardez | ils/elles regardent

Regretter 1st Group/Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je regrette | tu regrettes | il/elle regrette | nous regrettons | vous regrettez | ils/elles regrettent

Regrouper 1st group/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je regroupe | tu regroupes | il/elle regroupe | nous regroupons | vous regroupez | ils/elles regroupent

Rejouer 1st group/ Auxiliary: avoir

je rejoue | tu rejoues | il/elle rejoue | nous rejouons | vous rejouez | ils/elles rejouent

Remarquer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je remarque | tu remarques | il/elle remarque | nous remarquons | vous remarquez | ils/elles remarquent

Remercier 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je remercie | tu remercies | il/elle remercie | nous remercions | vous remerciez | ils/elles remercient

Rencontrer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je rencontre | tu rencontres | il/elle rencontre | nous rencontrons | vous rencontrez | ils/elles rencontrent

Répéter 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je répète | tu répètes | il/elle répète | nous répétons | vous répétez | ils/elles répètent

Réserver 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je réserve | tu réserves | il/elle réserve | nous réservons | vous réservez | ils/elles réservent

Ressembler 1st group/ Indirect transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je ressemble | tu ressembles | il/elle ressemble | nous ressemblons | vous ressemblez | ils/elles ressemblent

Rester 1st Group/ Intransitive verb/ Auxiliary: être

je reste | tu restes | il/elle reste | nous restons | vous restez | ils/elles restent

Retarder 1st group/ Auxiliary: avoir

je retarde | tu retardes | il/elle retarde | nous retardons | vous retardez | ils/elles retardent

Retraiter 1st group/ Auxiliary: avoir

je retraite | tu retraites | il/elle retraite | nous retraitons | vous retraitez | ils/elles retraitent

Retrouver 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je retrouve | tu retrouves | il/elle retrouve | nous retrouvons | vous retrouvez | ils/elles retrouvent

Réveiller 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je réveille | tu réveilles | il/elle réveille | nous réveillons | vous réveillez | ils/elles réveillent

Rouler 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je roule | tu roules | il/elle roule | nous roulons | vous roulez | ils/elles roulent

Saluer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je salue | tu salues | il/elle salue | nous saluons | vous saluez | ils/elles saluent

Sauver 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je sauve | tu sauves | il/elle sauve | nous sauvons | vous sauvez | ils/elles sauvent

Seller 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je selle | tu selles | il/elle selle | nous sellons | vous sellez | ils/elles sellent

Signer 1st Group/Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je signe | tu signes | il/elle signe | nous signons | vous signez | ils/elles singent

Situer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je situe | tu situes | il/elle situe | nous situons | vous situez | ils/elles situent

Skier 1st group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je skie | tu skies | il/elle skie | nous skions | vous skiez | ils/elles skient

Souffler 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je souffle | tu souffles | il/elle souffle | nous soufflons | vous soufflez | ils/elles soufflent

Souhaiter 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je souhaite | tu souhaites | il/elle souhaite | nous souhaitons | vous souhaitez | ils/elles souhaitent

Souligner 1st group/ Auxiliary: avoir

je souligne | tu soulignes | ils souligne | nous soulignons | vous soulignez | ils/elles soulignent

Téléphoner 1st Group/ Intransitive verb/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je téléphone | tu téléphones | il/elle télélphone | nous téléphonons | vous téléphonez | ils/elles téléphonent

Terminer 1st Group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je termine | tu termines | il/elle termine | nous terminons | vous terminez | ils/elles terminent

Tester 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je teste | tu testes | il/elle teste | nous testons | vous testez | ils/elles testent

Tomber 1st group/ Intransitive verb/ Auxiliary: être

je tombe | tu tombes | il/elle tombe | nous tombons | vous tombez | ils/elles tombent

Transformer 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je transforme | tu transformes | il/elle transforme | nous transformons | vous transformez | ils/elles transforment

Transpirer 1st group/ Auxiliary: avoir

je transpire | tu transpires | il/elle transpire | nous transpirons | vous transpirez | ils/elles transpirent

Travailler 1st Group/ Intransitive verb/ Transitive direct or indirect/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je travaille | tu travailles | il/elle travaille | nous travaillons | vous travaillez | ils/elles travaillent

Traverser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je traverse | tu traverses | il/elle traverse | nous traversons | vous traversez | ils/elles traversent

Tricher 1st Group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je triche | tu triches | il/elle triche | nous trichons | vous trichez | ils/elles trichent

Tourner 1st Group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je tourne | tu tournes | il/elle tourne | nous tournons | vous tournez | ils/elles tournent

Trouver 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je trouve | tu trouves | il/elle trouve | nous trouvons | vous trouvez | ils/elles trouvent

Utiliser 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

j'utilise | tu utilises | il/elle utilise | nous utilisons | vous utilisez | ils/elles utilisent

Vérifier 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je vérifie | tu vérifies | il/elle vérifie | nous vérifions | vous vérifiez | ils/elles vérifient

Visiter 1st group/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir

je visite | tu visites | il/elle visite | nous visitons | vous visitez | ils/elles visitent

Voler 1st group/ Intransitive verb/ Direct transitive verb/ Auxiliary: avoir/ Allow pronominal verb

je vole | tu voles | il/elle vole | nous volons | vous volez | ils/elles volent

Voyager 1st Group/ Intransitive verb/ Auxiliary: avoir

je voyage | tu voyages | il/elle voyage | nous voyageons | vous voyagez | ils/elles voyagent

il y a 3 ans

0 commentaire

Apprends l'anglais en seulement 5 minutes par jour. Gratuitement.