"Snídaně je jídlo."

Překlad:Breakfast is a meal.

May 9, 2015

19 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


AndrejkaKo3

Snidane, obed, vecere ze vždy meal... jedlo ktore sme prave nakúpili je food (chleba, mleko,brambory...)


kRadka

proč ne food?


ValaCZE

Protože food znamená potrava nebo strava, kdežto meal znamená pokrm. A snídaně je pokrm.


Tlumex

A jak to má člověk rozpoznat z věty bez kontextu která zní "Snídaně je jídlo." ?


kacenka9

Protoze to nejde rict nikdy. To byste tvrdil, ze snidane a rohlik je totez.


MaSTjf

Lunch is food. Uznává, bylo hned v předchozích větách. Breakfast is food. Neuznává. Kde je v tom logika?


tatka_
Mod
Plus

Lunch is food nedává moc smysl stejně jako např. Oběd je potravina. Možná by vás cizinec pochopil, ale není to správně.
https://forum.duolingo.com/comment/14919665
https://forum.duolingo.com/comment/14412236


luk415127

Ved jidlo je nepocitatelne tam nema byt clen


Jana716030

Dobry den.Jsem tu nova,nepolibena anj a uz starsu.Vysvetli mi nekdo srozumitelne,kdy se dava A,kdy THE a kdy NIC?Tady v tomhle konkretnim pripade mi opet A chybi.Diky vsem,kdo odpovi normalne.


kacenka9

Tady v tom konkretnim pripade chybi, protoze je to obecne tvrzeni. Veskera kazda jakakoliv snidane je jidlo. Jinak vysvetleni clenu by melo byt pod znackou zarovky hned u jedne z prvnich lekci mezi tipy


MartinKrivan

Stejně je to Kačenko legrační, když to srovnám s tvrzením mojí učitelky, že "každý podstatný jméno musí mít člen".


tatka_
Mod
Plus

Vaše učitelka se nemýlí. To co popisuje kacenka9 je tzv. nulový člen.


Pavlik52902

Uz jsem z toho tumpachovej, jedou meal jindy food jednou clen jindy ne. Absolutne nevidim nejaky pravidlo...


tatka_
Mod
Plus

Pravidla jsou, ale jsou také výjimky. Základním pravidlem je, že food je nepočítatelné podstatné jméno a tak neurčitý člen nemá a meal je počítatelné podstatné jméno a neurčitý člen má. O členech si můžete přečíst např tady https://www.helpforenglish.cz/article/2006072901-cleny-v-anglictine-articles


Mirka431958

Když má být food nepočitatelné...snídaně je tedy snad -food. Ve snídaně přece nevíme, kolik v ní je


ZdekaSchoo

breakfast je meal, počítatelné slovo, nemůže to být food, snídaně je snad české slovo, tam se uvádí jen rod, číslo, pád, v češtině počítatelnost není, Ve snídaně přece nevíme, kolik v ní je tomu nerozumím, pište česky a srozumitelně


Jana556446

Adi nikdy nepochopím proč ne food

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.