1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Yes, it rains."

"Yes, it rains."

Překlad:Ano, prší.

May 11, 2015

11 komentářů


Kopac01

Je v teto aplikaci chyba v tom mluvicim jde si zapnete nahr. a pak si kliknete aby vam to zopakovalo zkuste to


Martin_CZE

Na google translater je preklad Ano, prší - Yes, it's raining. Fraze Ano, to prší je prelozena jako Yes, it rains.


Nemesis_NaR

A přijde ti Google translator jako důvěryhodnější zdroj než zdejší skupina 7 (?) tvůrců kurzu, z nichž je jeden rodilý mluvčí a polovina jich žije většinu svého života v anglicky mluvících zemích? Já vážně nechápu proč ho všichni tak uctívají...

Problém tu je s průběhovým časem. Všichni se totiž shodneme, že "Ano, prší," ve smyslu, že někomu sděluju, že právě ted venku prší, by opravdu bylo s přítomným průběhovým časem "Yes, it is raining." Anglická věta je tu asi proto, že uživatel v této části kurzu ještě nebyl naučen používat průběhový čas (přítomný prostý je jednodušší a tak je učen jako první, a to i přesto, že některé věty s ním zní prostě divně...). Jakákoliv podivnost anglických vět ale neznamená, že budeme uznávat podivné české věty, kteroužto "Ano, to prší" beze sporu je.


jgstcd

"Yes, it is raining" je rozhodne casteji pouzitelne nez "Yes, it rains", ale to druhe ma take svoje misto ve spravnem kontextu: "Does it rain in San Diego? -- Yes, it rains". Nejde tady o tom jestli prave prsi ale jestli nekdy prsi.


ella.mert

Nejde: Ano, to prší?


nueby

A co by taková věta znamenala? V podání uživatelky s vaší vysoce českou přezdívkou jí nerozumím. Kdyby to bylo od cizince, bral bych to jako doslovný ale nesprávný překlad.


Terka664372

Co prší asi ty co ty čičinko


Terkapilch1

Co je špatně na jo prší, jo je přece gramaticky spravne a ve slovniku čj je take


nueby

Obecnou češtinu kurz nebere a brát nebude.


Martin91483

mě zase zmátlo že je tam IT RAINS..to prší

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.