1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "On nemá matku."

"On nemá matku."

Překlad:He does not have a mother.

May 11, 2015

16 komentářů


themanggo

Co je špatně na "He has not a mother"


Nemesis_NaR

Špatně je na tom to, že takto se zápor pro sloveso "have" prostě netvoří. Jde říct věta: "He has no mother," ta ale znamená, že "On nemá žádnou matku."

Jinak se zápor pro sloveso "have" ve významu "mít" opravdu tvoří výhradně s pomocí pomocného slovesa "do," respektive tedy "don't" či "doesn't." Tvar "has not" uvidíš akorát ve větách, kde "have" funguje jako pomocné sloveso. Typicky tedy v předpřítomném čase, např. ve větě: "The girl has not been there yet." = "Ta dívka tam ještě nebyla."


xaver154979

prosím, co znamená česky "He has no mother." Děkuju.


BohdanSmrcek

on nemá žádnou matku


hajounek

Prosím pěkně použila jsem u matky určitý člen, proč není uznáno. Matku máme přeci jen jednu.


Nemesis_NaR

Dobře, že se ptáš, toto je vcelku klasické špatné vyložení anglických členů.

Ano, matku má každý jenom jednu. Ale celkově je matek mnoho a ještě jsme o té konkrétní matce nemluvili, takže tam patří neurčitý člen. Určitý člen se takto používá jen u věcí, které jsou jenom jedny na světě. Dobrý příklad by mohl být asi Stanley Cup. Před ním nikdy nebude neurčitý člen, protože je jenom jeden a když řeknu, že "On má Stanley Cup," tak každý ví, co to je. Zato anglická věta "He doesn't have the mother" zní, jakože tu Matku (s M) nemá. To ale určitě není to, co jsme chtěli říct - tedy že nemá žadnou svoji, nějakou matku - tudíž správně "a mother".

Doufám, že mi je aspon trochu rozumět, kdyžtak se ptejte :-)


jgstcd

Ja bych to vysvetloval trochu jinak nez Nemesis, ale tady to vede k stejnemu zaveru. Marne hledate klic k vyuziti clenu v externi realite. O tom to nejde. Rozhodujici je, zda v tom okamziku vi uz ctenar/posluchac o kom/cem jde. Jsou vyjimky, ale pravidlo je, ze urcity clen pouzivame pokud odpoved na tuto otazku je ano a neni jiny determiner. Aby byl spravny preklad "he does not have the mother" museli bychom byt v situaci, kde je jasne o ktere matce jde, a neni jeho. Kdybychom chteli rici jeho, rekli bychom "his" a ne "the", protoze privlastnovaci pridavna jmena maji vzdy prednost pred cleny. Takze jeho matka by to nebyla. "He does not have the mother" bychom mohli rict, napriklad, kdybychom mluvili o pouze castecnem pokusu unest celou rodinu. I kdyz necham stranou extremni nepravdepodobost takove situace, myslim ze by ta ceska veta v tom pripade znela spis "On nemá tu matku."


Ivo150846

Vzdycky to jde nejak vysvětlit, všímam si...


Petr-13

Asi raději bez komentáře


hanamojziskova

V učebnicí pro zš se učí have got/ has got. Zápor have not got; otázka pouze prehozenim have you got/ has he got? To je hovorova angličtina nebo si mám jednoduše vybrat co budu používat?


MarquiseDeBat

Význam je totožný, ovšem varianta s got je dnes již spíše archaický britský výraz.


nueby

Tento graf naznačuje, že ta učebnice ZŠ je zralá na revize, ať se snaží učit angličtinu z kterého břehu Atlantiku chce. Křivky jsou procenta použití HAS NOT GOT v literatuře vydané v GB a US.


kacenka9

Ja mam pocit, ze vzali ucebnice z roku 1930 a od te doby je od sebe opisuji, ale nereviduji. Nekdy se divim, ze jeste neuci, ze britska libra ma 20 silinku a silink ma 12 penci.


Radekmd

Podle čeho poznám,že mám použít člen před podstatným jménem...jednou tam být musí,potom zase ne...?:-)


Nemesis_NaR

Můžeš prosím trochu upřesnit svůj dotaz?

Máš-li na mysli anglické členy a proč tu musí být "a mother", tak za to může tzv. počitatelnost vs nepočitatelnost podstatných jmen. Tam tě odkážu na pročtení prvních tří odkazů uvedených v tomto příspěvku: https://www.duolingo.com/comment/6937094

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.