Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Please introduce me to her."

Překlad:Prosím, představ mě jí.

před 3 roky

10 komentářů


Vlcek1942

Jestli této větě dobře mluvnicky rozumím, tak já jsem představen jí. Jak by věta v angličtině zněla obráceně, kdyby ona měla být představena mně?

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Please introduce her to me.

před 3 roky

Vlcek1942

Děkuji.

před 3 roky

Vlcek1942

Ještě jednu otázečku: kdy se používá "introduce" a kdy "present" (v jakém významu / větném spojení) ?

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Obě slovesa mají mezi svými významy "představit". V tomto významu se pro tuto větu "present" nejspíše nehodí, jestliže má znamenat, že je jedna osoba prostě představena druhé. Present se spíš hodí jen pro představování někoho nebo něčeho velké skupině lidí nebo nějak vysoce formální záležitosti, jako když někoho uvádějí před krále nebo jiného dignitáře.

Obě slovesa pak mají mnoho jiných významů s představováním nutně nesouvisejících. Present třeba jako darovat, předložit, přednést, ukázat, projevit se. A introduce jako uvést, zavést, vložit.

Můžu snad jedině doporučit dát se do četby anglických textů hned jak to nebude příliš drhnout, a začít ten jazyk vstřebávát tak. Myslím to ale vyžaduje slovní zásobu o něco vyšší než těch necelých 15 stovek slov odsud.

před 3 roky

JanHenke3
JanHenke3

Představujeme koho - 4.pád "mě". Mám být představen komu - 3pád jí a tedy nikoli ji. Tohle je jasné a hlavní překlad je v pořádku. Nicméně slovosled "představ jí mě" je rovnocenný a by měl být rovněž uznán. Neuznáno, nahlášeno.

před 1 týdnem

fripeet

Mělo by být uznáno mi Prosím, představ mi jí. Překlad Prosím, představ mě jí je špatně, protože ve 3. pádě se píše "mně".

před 10 měsíci

jenda48
jenda48

Ale v té větě je "to her", to je ten třetí pád! Čili představ "koho co" "komu čemu"

před 9 měsíci

Adel1047

Jestli této větě rozumím mluvnicky dobře,tak já jsem představen jí.Jak by věta v angličtině zněla obráceně,kdyby ona měla být představena mně?

před 10 měsíci

Filomena.Prvni

Naleznete na začátku diskuse.

před 4 měsíci