"Please introduce me to her."

Překlad:Prosím, představ mě jí.

May 12, 2015

8 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Vlcek1942

Jestli této větě dobře mluvnicky rozumím, tak já jsem představen jí. Jak by věta v angličtině zněla obráceně, kdyby ona měla být představena mně?


nueby

Please introduce her to me.


Vlcek1942

Ještě jednu otázečku: kdy se používá "introduce" a kdy "present" (v jakém významu / větném spojení) ?


nueby

Obě slovesa mají mezi svými významy "představit". V tomto významu se pro tuto větu "present" nejspíše nehodí, jestliže má znamenat, že je jedna osoba prostě představena druhé. Present se spíš hodí jen pro představování někoho nebo něčeho velké skupině lidí nebo nějak vysoce formální záležitosti, jako když někoho uvádějí před krále nebo jiného dignitáře.

Obě slovesa pak mají mnoho jiných významů s představováním nutně nesouvisejících. Present třeba jako darovat, předložit, přednést, ukázat, projevit se. A introduce jako uvést, zavést, vložit.

Můžu snad jedině doporučit dát se do četby anglických textů hned jak to nebude příliš drhnout, a začít ten jazyk vstřebávát tak. Myslím to ale vyžaduje slovní zásobu o něco vyšší než těch necelých 15 stovek slov odsud.


Lilenky

Nejsem sice moc chytrá na angličtinu ale myslím že když napíšu "prosím, představ jí mě" není takvý rozdíl jako "prosím, představ mě jí" a nebo se pletu? Děkuji.


moldway

souhlasím s "lilenky"...


RozlieSmtk

Prosím, představ mě

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.