"Máš minutu?"

Překlad:Do you have a minute?

před 3 roky

7 komentářů


JakubStack

Je správně: Have you a minute? Popř. V čem se to liší?

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

K tomu co uz rikala kacenka dodam jenom dve poznamky. Verze "Have you a minute?" neni uplne nespravna, ale pusobila by strasne zastarale. V ceskem kontextu asi jako neco co by rikala jedna z postavicek z Markety Lazarove. Take, to ze otazky na sloveso "have" se tvori pomoci pomocneho slovesa "do" plati jenom v situacich jako tahle, kde "have" neni sam pomocne sloveso.

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Have you a minute je otazka v cestine. Anglicka otazka se tvori pomoci pomocneho slovesa DO , osoby a pak slovesa.

Do you go there? (Jdes tam?) Do you have it? (mas to?) Do we do this? (delame to?) Does he see it? (On to vidi?) ve 3 osobe jednotneho cisla se S od slovesa presouva na DO a tvori z nej DOES.

před 3 roky

Martinemli
Martinemli

Odpověděl jsem Have you any minute? Mám za to, že by to mělo dobře. Každopádně ale mělo by být v pořádku začít otázku v tomto případně nikoli jen pomíc Do, ale i Have.

před 2 roky

JiPav
JiPav

Mohlo by být: "Have you got a minute?"

před 3 roky

1.Csps

Have you got a minute? British English!!!!!!!!

před 1 rokem

DCh509163

Ktera varianta je GB, a ktera US?

před 2 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.