1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "On nemá boty."

"On nemá boty."

Překlad:He does not have shoes.

May 13, 2015

11 komentářů


Iveta532725

Vrtalo mi to hlavou, protože bych také dala "He has not shoes", a tak jsem zavolala učitelce angličtiny a je to takto: Do a Does, jsou pomocna slovesa, která se v kladné větě nepoužívají, ale jakmile chceme vyjádřit zápor, tak dáváme v tomto případě ( 3.osoba - He) does a have (ne has protoze 3. osobu uz máme v does). Tuto vetu mužeme vyjádřit ještě jedním způsobem a to jako "He hasn't got shoes. Ale prý se tohle téměř nepoužívá.


ladavala

Tady je to pěkně všechno vysvětleno kolem slovesa "have". Komplikuje se to ještě rozdílem mezi britskou a americkou angličtinou.

https://www.helpforenglish.cz/article/2010102303-have-prehledy


Martina915525

Proc je tam does? Proc ne jen he has not shoes? Dekuji


NaggingPit681

Doesn't v otázkách vôbec nebolo, teda myslím ten apostrof. Does je akože zápor daného slovesa? Mohla byť tam aspoň stručne trošku teória prečo to je tak, ako na začiatku v prvom cvičení slovo 'byť'


kacenka9

Kde jste videl spojeni 'doesn't'? System to prijima jako spravnou odpoved, ale nikde to neni zadane jako zakladni veta. Zapor je 'not', ktery byl nekde v lekci 'zaklady'. Duolingo vyzaduje, krome studia zde si jeste vyhledavat gramatiku nekde mimo, protoze nemame kapacity ji zatim doplnit a nikdy v teto forme nemuze byt komplexni.


Gabriel_eS305

Prečo mi neuznalo 'He has any shoes'??


ZdekaSchoo

to je špatný překlad, má jakékoli boty


KateinaBoe1

Ja jsem tam napsala hasn't a uznalo mi to chybu


ladavala

Jsou uznávány i tyto varianty: "He has not got [the/] shoes. He has no shoes." Zkrácené tvary raději nepoužívejte, Duolingo je někdy nepozná.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.