Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Ona go zostawia."

Tłumaczenie:She leaves him.

3 lata temu

2 komentarze


KasiekKasi1

She him leaves mi nie zaliczyło, dlaczego?

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Polecam artykuł na temat budowy zdania w j.angielskim albo ten i ewentualnie poszukać innych artykułów na ten temat

Generalnie w j.angielskim nie ma dużej swobody jeśli chodzi o zmianę kolejności słów - często ich pozycja determinuje sens zdania. Ogólny schemat budowy prostego zdania angielskiego może być np. następujący:

  • S+V+O czyli: Subject (podmiot - ten kto wykonuje czynność) + Verb (orzeczenie - czasownik, czyli wyjkonywana czynnność) + Object (dopełnienie - przedmiot, na którym czynność jest wykonywana), np:
  • She (S) leaves (V) him (O) - ona go opuszcza
  • He (S) tells (V) him (O) - ona mu każe

Czasem części zdania składają się z więcej niż jednego słowa:

  • His wife (S) is goig to leave (V) him (O) - jego żona ma zamiar go opuścić

A jeśli występuje dopełnienie bliższe i dalsze

  • S+V+IO+DO czyli: Subject + Verb + Indirect Object (dopełnienie dalsze - przedmiot, przy pomocy którego czynność jest wykonywana) Direct Object (dopełnienie bliższe - przedmiot, na którym / na rzecz którego czynność jest wykonywana) lub
  • S+V+DO+p+IO czyli: Subject + Verb + Indirect Object + preposition (przyimek, np.: for, on, to, at, etc... ) + Direct Object, np:
  • Mom (S) reads (V) me (IO) a book (DO) - mama czyta mi książkę
  • Mom (S) reads (V) a book (DO) to (p) me (IO) - mama czyta książkę mi (dla mnie)

Trochę na ten temat jest też w T & N w skillu Pronouns-objective.

Inne podstawowe schematy angielskiego zdania można znaleźć np. tu, lub tu

2 lata temu