1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Volný čas je pro děti důleži…

"Volný čas je pro děti důležitý."

Překlad:Free time is important for children.

May 14, 2015

24 komentářů


Paszulka

Proč je to bez členů? The free time / the children?


JiNeern

Znamenalo by to "to volno je pro ty děti důležité"


Honzap03

kids je jenom americkou angličtinu nebo ne?


Nemesis_NaR

Kurz je americky, proto ta vlajecka.... Ale jinak je to zcela bezny vyraz


Daku_

Je nějaký rozdíl mezi child a kid? Díky


Adelliss

Kids je vice hovorové, jako treba děcka , kdezto children vice formální, oboji ma ale velmi podobný význam.


Martinka03

když jsem dala poprvé u toho stejného free time is important for kids a free time is important for children tak mě to neuznalo tak jsem ted dala jenom free time is important for kids a zase me to neuznalo


jgstcd

System ale "free time is important for kids" bere. Ted jsem to zkontroloval.


Marian541998

proč je "a free time" neurčitý člen špatně? nějak mi přijde, že zde začíná chybět podpora. zaplatím roční předplatné, ale reálná podpora je nula.


ladavala

"Time" je nepočitatelné a nemůže tam být neurčitý člen.


Simona324913

preco je chybne? Free time is for children important.


Simona324913

dakujem za link, ale pise sa tu: Způsobová příslovce Způsobová příslovce se píší až za sloveso, případně za předmět. He spelled the name correctly. He doesn't sleep well.

takze podla mna by mal byt spravny slovosled: Free time is for children important.


Simona324913

podla prikladu: He spelled the name correctly.


ZdekaSchoo

important není způsobové příslovce, ale přídavné jméno, na příslovce se ptáte jak, jak spí? dobře, jak vyslovil to jméno? správně. nejsem si jistá, ale important je asi přímý předmět. předmět nemusí být jen podstatné jméno, ale může to být i zájmeno, přídavné jméno, infinitiv. ptáme se na něj pádovými otázkami, kromě 1. a 5. pádu. v tomto případě asi 7. pádem kým, čím je volný čas? důležitým a pro děti je nepřímý předmět.


slavekp

Jsou možné i tyto varianty překladu? Leisure (spare time) time is important for children. Originál: Volný čas je pro děti důležitý. Free time is important for children.


ZdekaSchoo

leisure time a spare time jsou uznávané varianty


Michaltpne4

Může být "the leisure is important for children" ?


Michaltpne4

resp.proč nemůže ?


ladavala

Zkuste si přečíst příspěvek od jgstcd pře šesti lety.


Michaltpne4

Zkusil jsem, ale moc to nepomohlo :-) Od 1.lekce jsme drceni drilem používat určitý nebo neurčitý čas ev.bez členu tam, kde by byl neurčitý člen podst.jmen v množném čísle ev ještě obecných podst.jmen. Zde u free time (nejedná se o titulek v novinách) nebo leisure (ani vjednom případě neznáme kontext) je vymáháno nepoužívání členu vůbec. DUO obdivuju a líbí se mi, ale asi moc bojuju s návyky a vysvětlivkami z kursů AJ, kterými jsem kdysi prošel a trochu víc se zdejší překlady s nimi tlučou. No nic, alespoň jsem se svěřil....


ladavala

Problematika členů je pro nás česky mluvící opravdu záludná, zvláště, když jsou věty vytržené z kontextu. Také mi to trvalo hodně dlouho, ale neustálým opakováním a děláním chyb už jsem tomu trochu přivykl. Je fakt, že občas je DUO trochu tvrdošíjné. Zkuste si ještě přečíst zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2006072901-cleny-v-anglictine-articles


Michaltpne4

OK, díky moc. hezký večer

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.