1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have walked around."

"I have walked around."

Překlad:Já jsem chodil okolo.

May 19, 2015

37 komentářů


MilanShiva

Může být jen čistě. "Já chodil okolo?" :)


nueby

Já jsem tu donedávna byl hlavním proponentem uznávání verzí minulého času v 1. osobách bez tvarů slovesa být, protože mi cit pro češtinu říkal, že se jedná o sice ne striktně spisovný, ale celkem spíše jen hovorový než naprosto nespisovný gramatický jev. Cit pro češtinu mě zřejmě zklamal. Dodatečná četba potvrdila výsledek telefonické konzultace kolegyně s pracovnicí z ÚJČ, že se jedná o jev nespisovný.

Neboli ne, v tomto kurzu JÁ CHODIL OKOLO být nemůže, a až opravíme mou nerozvážnost, ani podobné věty :-)


MilanShiva

Aha! Tak to teď bude samý jsem tady jsem tam.. :D Nicméně teď jsem si všiml zajímavosti, která jde asi mimo angličtinu a to, že slovo okolo má hned za sebou 3x "o" :D, je to jediná samohláska a tvoří 3/5 slova :)


Ket317551

já bych zkráceně napsala: "Chodil jsem okolo." tohle uzná


kamila.sedlacek

Proc nemůže být Chodil jsem okolo? V češtině přeci neni nutné uvádět osobu.


JiKroutil

"Procházel jsem se kolem", když někomu vysvětluji co jsem tam dělal. Asi by to mělo vzít.


KostikCZ

Neumíte uznávat


rkaBalogho

Nevyjadreni podmet je taky mozny


zgsmo

bohužel vůbec nic neslyším...už několikrat


Karlos465499

v prvním levlu "okolo" - "around" neuznáváte, Kačenka tam vysvětluje, že by to muselo znamenat, že chodil do kruhu. Přitom zde, v druhém levlu, se již "okolo", tedy "kolem" jako "around" uznává. Nejedná se o rozpor mezi vámi lektory?


hella166755

a co takhle "Kráčel jsem kolem" Je to sice knižní, ale asi také správné, ne? Nevzalo to.


rejlmen

"Procházel jsem kolem", mi to taky nevzalo.


nueby

Dík, přidal jsem to.


PavelVanyV

"procházel jsem kolem" neuznáno


BarushkaDu

Chtela jsem se zeptat, jak vubec poznam, kdy mam ten predpritomny cas pouzit, chapu dobre, ze se tam pred slovesem dava jeste have? Ale jak poznam, kdy to tam mam dat? Dekuju


Marek_K.

Proč je špatně "Chodíval jsem okolo."


Marek_K.

Proč je špatně "Chodíval jsem okolo."


DanielKoud3

Procházel jsem okolo...


adeleidek

Mam dotaz, kdy se pouziva predpritomny cas? Nejak v tom nevidim smysl...vzdyt veta ma stejny smysl : I have walked around a I walked around. Oboje znamenají chodil jsem kolem pokud se nepletu, ne?


pavlinabu

Mno, tady tyto věty bez kontextu jsou trochu nešťastné. Z toho opravdu začátečník nemá šanci pochopit podstatu present perfect... Kdyby alespoň u vysvětlení lekce byly nějaké dobré příklady (více příkladů...). Jinak duolingo super :-)


StandaBe

Rozdíl je v tom, jestli větou sdělujete KDY se něco stalo (že to bylo v minulosti) nebo ŽE se něco stalo (co se stalo, čas nehraje roli). Je-li čas explicitně vyjádřen, třeba "yesterday", MUSÍ být minulý čas (preteritum), není-li, vyjadřuje to vlastně postoj toho mluvčího (co chtěl sdělit - kdy nebo co se stalo, viz výše).

Dodatek: Tady v tom případě použití 'I walked around' znamená, že jsem chodil okolo V MINULOSTI (aniž explicitně řeknu kdy, je to můj postoj, moje rozhodnutí, oznamuji tím minulým časem, že se to 'chození' událo v minulosti). 'I have walked around' říká, že jsem tam (min. nějakou dobu) chodil a příp. ještě chodím, oznamuje ten fakt "chození okolo", ne kdy se to dělo. "Doslova" to vlastně znamená "mám chozeno okolo" (nebijte mě :).


kacenka9

Zrovna u teto vety to neni jednoduche vysvetlit. A pokud by stala takto uplne samostatne, tak by nejspise mela prosty minuly cas. Predpritomny cas vypliva z kontextu a nejakym zpusobem se dotyka soucasnosti. Napriklad, pokud se vyskytne ve vete slovo 'nikdy', tak se skoro vzdy pouzije predpritomny cas. Napr. Nikdy jsem ho nevidela. I have never seen him. Protoze jste ho nevidela nikdy od te doby, co zchladla zemekoule az do uplne ted. Tedy to ma souvislost s pritomnosti.


ZdekaSchoo

Pešku, tebe jsem tady nečekala.


jhokiok

Proč není uznané. "Já šel kolem." ?


kacenka9

Minulý se tvoří pomocí příčestí činného (minulého; ve tvaru příslušného rodu) a přítomných tvarů pomocného slovesa být, které se vypouštějí ve 3. osobě.

Ja JSEM sel kolem


Jitka709231

Mohlo by být " Já jsem procházel kolem" ? , vím, že by to bylo spíš " I passed", ale přesto


[deaktivovaný uživatel]

    Nemohlo by být: "prošel jsem se kolem"? Stejně tak by mohlo jít: "prošel jsem kolem", ne? :)


GuFF14

    Prošla jsem okolo?


borecmisak

    Procházel jsem kolem mně to nevzalo a doplnilo větu o vztažné zájmeno "se"! Kde je chybka? Děkuji


kacenka9

    Rekla bych, ze prochazet se a prochazet neni uplne totez. Kdyz se prochazite, tak spacirujete treba i sem a tam, vezmete to kolem rybnika 3x dokola (asi to nebyl Svet). Tam je na miste 'walk'.

    Kdyz prochazite kolem neceho, tak to mijite na ceste k nejakemu cili. Jdete do prace a cestou prochazite kolem posty a samosky a rybnika. A tam bude bud "pass" nebo "walk BY'.


bohdanp3

    A co "Já šel okolo"?


kacenka9

    Minulý se tvoří pomocí příčestí činného (minulého; ve tvaru příslušného rodu) a přítomných tvarů pomocného slovesa být, které se vypouštějí ve 3. osobě.

    Ja JSEM sel okolo


ElinkaKarl

    Nepřijde mi, že by tu činnost započal a nedokončil, nebo že by ji už udělal, proto my už ji konat nemusíme, jak je to popisované na hlavní straně této lekce. Nerozumím předpřítomnému tvaru :-(


LetitiateT

    Alebo: "Knihovna je už otevřena" "Jak to víš?" "Šel jsem kolem."


Alby125

    Já tuto větu chápu tak, že u vás někdo zazvoní s vysvětlením: "Šel jsem okolo (tak mě napadlo, že tě navštívím...)" čili minulý děj, který má vliv na současnost - aspoň tak nás to učili ve škole


pavlinabu

    Ale tady by bylo právě passed lepší, ne...! Moje verze byla: Obcházel jsem kolem... :-)


LetitiateT

    Tak možno, "Jak to že přicházíš až teď? Cesta není tak dlouhá." "Šel jsem okolo."

    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.