1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have walked around."

"I have walked around."

Překlad:Já jsem chodil okolo.

May 19, 2015

15 komentářů

Řazení od nejlepšího příspěvku

MilanShiva

Může být jen čistě. "Já chodil okolo?" :)

May 19, 2015

nueby

Já jsem tu donedávna byl hlavním proponentem uznávání verzí minulého času v 1. osobách bez tvarů slovesa být, protože mi cit pro češtinu říkal, že se jedná o sice ne striktně spisovný, ale celkem spíše jen hovorový než naprosto nespisovný gramatický jev. Cit pro češtinu mě zřejmě zklamal. Dodatečná četba potvrdila výsledek telefonické konzultace kolegyně s pracovnicí z ÚJČ, že se jedná o jev nespisovný.

Neboli ne, v tomto kurzu JÁ CHODIL OKOLO být nemůže, a až opravíme mou nerozvážnost, ani podobné věty :-)

May 19, 2015

MilanShiva

Aha! Tak to teď bude samý jsem tady jsem tam.. :D Nicméně teď jsem si všiml zajímavosti, která jde asi mimo angličtinu a to, že slovo okolo má hned za sebou 3x "o" :D, je to jediná samohláska a tvoří 3/5 slova :)

May 19, 2015

kamila.sedlacek

Proc nemůže být Chodil jsem okolo? V češtině přeci neni nutné uvádět osobu.

March 22, 2018

JiKroutil

"Procházel jsem se kolem", když někomu vysvětluji co jsem tam dělal. Asi by to mělo vzít.

November 2, 2018

hella166755

a co takhle "Kráčel jsem kolem" Je to sice knižní, ale asi také správné, ne? Nevzalo to.

October 10, 2015

rejlmen

"Procházel jsem kolem", mi to taky nevzalo.

April 3, 2016

nueby

Dík, přidal jsem to.

October 28, 2015

PavelVanyV

"procházel jsem kolem" neuznáno

December 15, 2017

KostikCZ

Neumíte uznávat

December 22, 2018

rkaBalogho

Nevyjadreni podmet je taky mozny

April 10, 2019

zgsmo

bohužel vůbec nic neslyším...už několikrat

May 16, 2019

BarushkaDu

Chtela jsem se zeptat, jak vubec poznam, kdy mam ten predpritomny cas pouzit, chapu dobre, ze se tam pred slovesem dava jeste have? Ale jak poznam, kdy to tam mam dat? Dekuju

June 9, 2019

Marek_K.

Proč je špatně "Chodíval jsem okolo."

September 23, 2019

Marek_K.

Proč je špatně "Chodíval jsem okolo."

September 23, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.