1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have walked around."

"I have walked around."

Překlad:Já jsem chodil okolo.

May 19, 2015

17 komentářů


MilanShiva

Může být jen čistě. "Já chodil okolo?" :)


nueby

Já jsem tu donedávna byl hlavním proponentem uznávání verzí minulého času v 1. osobách bez tvarů slovesa být, protože mi cit pro češtinu říkal, že se jedná o sice ne striktně spisovný, ale celkem spíše jen hovorový než naprosto nespisovný gramatický jev. Cit pro češtinu mě zřejmě zklamal. Dodatečná četba potvrdila výsledek telefonické konzultace kolegyně s pracovnicí z ÚJČ, že se jedná o jev nespisovný.

Neboli ne, v tomto kurzu JÁ CHODIL OKOLO být nemůže, a až opravíme mou nerozvážnost, ani podobné věty :-)


MilanShiva

Aha! Tak to teď bude samý jsem tady jsem tam.. :D Nicméně teď jsem si všiml zajímavosti, která jde asi mimo angličtinu a to, že slovo okolo má hned za sebou 3x "o" :D, je to jediná samohláska a tvoří 3/5 slova :)


kamila.sedlacek

Proc nemůže být Chodil jsem okolo? V češtině přeci neni nutné uvádět osobu.


JiKroutil

"Procházel jsem se kolem", když někomu vysvětluji co jsem tam dělal. Asi by to mělo vzít.


KostikCZ

Neumíte uznávat


rkaBalogho

Nevyjadreni podmet je taky mozny


Karlos465499

v prvním levlu "okolo" - "around" neuznáváte, Kačenka tam vysvětluje, že by to muselo znamenat, že chodil do kruhu. Přitom zde, v druhém levlu, se již "okolo", tedy "kolem" jako "around" uznává. Nejedná se o rozpor mezi vámi lektory?


hella166755

a co takhle "Kráčel jsem kolem" Je to sice knižní, ale asi také správné, ne? Nevzalo to.


rejlmen

"Procházel jsem kolem", mi to taky nevzalo.


nueby

Dík, přidal jsem to.


PavelVanyV

"procházel jsem kolem" neuznáno


zgsmo

bohužel vůbec nic neslyším...už několikrat


BarushkaDu

Chtela jsem se zeptat, jak vubec poznam, kdy mam ten predpritomny cas pouzit, chapu dobre, ze se tam pred slovesem dava jeste have? Ale jak poznam, kdy to tam mam dat? Dekuju


Marek_K.

Proč je špatně "Chodíval jsem okolo."


Marek_K.

Proč je špatně "Chodíval jsem okolo."


DanielKoud3

Procházel jsem okolo...

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.
Začít