1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Who likes France?"

"Who likes France?"

Překlad:Kdo má rád Francii?

May 21, 2015

14 komentářů


jardanovk

Kdo miluje francii uz je moc?

May 21, 2015

MarquiseDeBat

Ano, je to poněkud silný překlad pro "like", takže nebereme, viz. golden rule: https://www.duolingo.com/comment/7117296.

May 21, 2015

mkmk84

a proč je to likes a ne like?

October 29, 2015

MarquiseDeBat

Protože, stejně jako v češtině "who/kdo" je třetí osoba čísla jednotného, takže koncovka -s.

October 29, 2015

mkmk84

nemyslím, že zájmeno (?) "kdo" má vůbec nějakou osobu, že to lze takto určit. A odpovědět se dá přece: oni mají rádi Francii, já mám rád Francii, nejen, že on/ona/ono má rád Francii.

October 29, 2015

MarquiseDeBat

Ve třetí osobě je to sloveso. Mluvíme čistě o gramatice, česky taky neřeknete například "Kdo máme rád Francii". Nebo možná řeknete, ale pochybuji, že se jedná o spisovný způsob, jak říct "Kdo z nás má rád Francii". A jsme opět u toho, patří tam , stejně jako v angličtině likes. V odpovědi už samozřejmě použijete sloveso v patřičném tvaru, tedy např. "We like France"....

October 29, 2015

mkmk84

mně se to pořád nezdá: v otázce je to stejný tvar, ať se ptám jeho, jí, jich - "kdo má rád", v odpovědi se to už časuje - ona má ráda, oni mají rádi (proto také likes /like), ale v té otázce s who to nejde poznat. Chápu třeba Do you like her?, does she like her?...i když teď nevím, jak by byla otázka: "máme ji rádi? "mají ji rádi?" [do we like her? do they like her?], ale to s tím who je nějaký divný :)

October 29, 2015

Nemesis_NaR

Není to divný, "kdo" je zájmeno a jako takové se dá skloňovat a funguje jako třetí osoba. Proto "Kdo má = Who has". Pokud ti to nepřijde logické, tak si to halt zatím zapamatuj jako pravidlo, pocit logičnosti se třeba dostaví s časem.

October 29, 2015

Nefarit

jaký je rozdíl ve výslovnosti "France" a "friends"? Páč mě to přijde úplně stejné a tak jsem napsal friends :(

May 25, 2017

nueby

Délka a otevřenost samohlásky a znělost koncové sykavky.

May 26, 2017

GabrielaDu396140

Proc se v teto vete pouziva likes se s?

January 12, 2018

Jirka_A

Výše to máte dost podrobně rozebráno.

May 17, 2018

Zdenk300197

Nešlo by ovlivnit, kolikrát se jedna a táž otazka opakuje v jednom cvičení? Mám pocit, že se mě furt ptají, kdo má rád Francii, kde je Asie, jaké je Španělsko a kdo je Luis. Pořád dokola.

February 15, 2019

Zdenk300197

Nešlo by ovlivnit, kolikrát se jedna a táž otázka opakuje v jednom cvičení? Mám pocit, že se mne furt ptají, kdo má rád Francii, kde je Asie, jaké je Španělsko a kdo je Luis. Pořád dokola.

February 15, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.