Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Who likes France?"

Překlad:Kdo má rád Francii?

před 3 roky

12 komentářů


jardanovk
jardanovk

Kdo miluje francii uz je moc?

před 3 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Ano, je to poněkud silný překlad pro "like", takže nebereme, viz. golden rule: https://www.duolingo.com/comment/7117296.

před 3 roky

mkmk84

a proč je to likes a ne like?

před 2 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Protože, stejně jako v češtině "who/kdo" je třetí osoba čísla jednotného, takže koncovka -s.

před 2 roky

mkmk84

nemyslím, že zájmeno (?) "kdo" má vůbec nějakou osobu, že to lze takto určit. A odpovědět se dá přece: oni mají rádi Francii, já mám rád Francii, nejen, že on/ona/ono má rád Francii.

před 2 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Ve třetí osobě je to sloveso. Mluvíme čistě o gramatice, česky taky neřeknete například "Kdo máme rád Francii". Nebo možná řeknete, ale pochybuji, že se jedná o spisovný způsob, jak říct "Kdo z nás má rád Francii". A jsme opět u toho, patří tam , stejně jako v angličtině likes. V odpovědi už samozřejmě použijete sloveso v patřičném tvaru, tedy např. "We like France"....

před 2 roky

mkmk84

mně se to pořád nezdá: v otázce je to stejný tvar, ať se ptám jeho, jí, jich - "kdo má rád", v odpovědi se to už časuje - ona má ráda, oni mají rádi (proto také likes /like), ale v té otázce s who to nejde poznat. Chápu třeba Do you like her?, does she like her?...i když teď nevím, jak by byla otázka: "máme ji rádi? "mají ji rádi?" [do we like her? do they like her?], ale to s tím who je nějaký divný :)

před 2 roky

Nemesis_NaR

Není to divný, "kdo" je zájmeno a jako takové se dá skloňovat a funguje jako třetí osoba. Proto "Kdo má = Who has". Pokud ti to nepřijde logické, tak si to halt zatím zapamatuj jako pravidlo, pocit logičnosti se třeba dostaví s časem.

před 2 roky

Nefarit

jaký je rozdíl ve výslovnosti "France" a "friends"? Páč mě to přijde úplně stejné a tak jsem napsal friends :(

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Délka a otevřenost samohlásky a znělost koncové sykavky.

před 1 rokem

GabrielaDu396140

Proc se v teto vete pouziva likes se s?

před 8 měsíci

Jirka_A

Výše to máte dost podrobně rozebráno.

před 4 měsíci