"Thewomanisvegetarian."

Překlad:Ta žena je vegetariánka.

před 3 roky

13 komentářů


Lenka_Rendlova

myslím že i o ženě lze říci, že je vegetarián místo vegetariánka

před 3 roky

vopolin

taky myslím že by to tak šlo

před 1 rokem

KamilDopit

souhlas

před 1 dnem

Lada482008

tak to sorry, ale v dnešní době můžu s klidným srdcem říct "ta žena je vegetarián" a nemusím to slovo "vegetarián" přechylovat do ženského tvaru. Chápu, že dříve běžné " Paní doktor" místo "Paní doktorko" je dnes už archaický způsob, ale ve formě "ta žena je vegetarián" může být přípustné obojí. To je to samý, jako úplně zbytečný přechylování cizích ženských jmen na české -ová : Viktorie Beckhamová, Angela Merkelová, Michelle Obamová, Cho Changová

před 9 měsíci

AndrzejMr007

Proč ne "The woman is A vegetarian" ?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

To je take uznavano. Clen tam byt nemusi, protoze je to obecne oznaceni skupiny lidi - vegetarianu. Takova vec na zmateni cizincu, ucicich se jazyk.

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

Ja bych to popisoval trochu jinak. "Vegetarian" je jak podstatne jmeno tak pridavne jmeno. Jako podstatne jmeno je pocitatelne a proto chce clen. Pridavne jmeno nemuze mit clen. Cestina ma na vegetariany jenom podstatne jmeno, takze musime uznat oboje zpusoby to rict v anglictine. Ale s obecnym oznacenim skupiny lidi to nema spojitost. Staci priklad kde jsou pridavne jmeno a odpovidajici pridavne jmeno v anglictine rozdilne, treba "Spanish" a "spaniard". Spravne jsou "She is Spanish" a "She is a spaniard", ale ne "She is a Spanish" ani "She is spaniard".

před 3 roky

PetrSpalov

A já bych to viděl jako blbárnu kterou nám komplikujete učení. Prostě napište že zastáváte moderni trendy v propagaci gender kravin a že trváte na konkrétním tvaru slov. My si to zapamatujeme a ty bláboly o gramatice si nechte.

před 1 rokem

Nell-a

Mě to taky nešlo.

před 3 roky

Nemesis_NaR

Pak poprosíme o printscreen viz bod "DuoLingo má "slabší chvilku"" v tomto článku: https://www.duolingo.com/comment/7117296

Bo když kačenka říká, že to je uznáváno, tak není chyba na straně překladatelů, ale na straně programu a tam potřebujeme printscreen.

před 3 roky

Klra960628

Proč mi to neuznalo ,, Ta žena je vegetariánka? Děkuji za vysvětlení.

před 10 měsíci

Iveta204308

Protože to není otázka.bez otazníku by to vzalo

před 9 měsíci

lenin991

Hhh

před 5 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.