Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Po snídani jsme šli ven."

Překlad:After breakfast, we went out.

před 3 roky

16 komentářů


Labradorrr

Neuznalo mi to "we went out after the breakfast" a uznává místo "out" "outside", ale u druhého překladu, kdy jsou části věty prohozeny je out... mohu poprosit o výklad, proč to musí být jednou tak a podruhé jinak? děkuji

před 2 roky

hanamojziskova

Tady nemohu použít walked? Why?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

No. mozna byste i mohla, ale je to docela komplikovane. 'Sli jsme ven" ve vas evokuje pocit, ze jste vysli z domu a neco delali. Mozna i nekam jeli. Sli jste do kina, na hriste, ke kamaradum, projet se tramvaji, jen tak na prochazku. Proste jste mimo domov, nebo mimo misto, kde jste snidali. Nesoustredujete se na ten ukon toho vychazeni. Stejne je v anglictine slovo 'go', v tomto pripade v minulem case 'went'.

Ale slovo 'walked' je spise 'vysli' a v te anglicke vete se zamerujete na ten ukon vychazeni z te budovy. Takze to vypada, ze jste vysli ven a stali pred domem. Takze po pouziti 'walked' budou posluchaci cekat, co ze se delo pak. Davam smysl?

před 3 roky

Peto_Budo

Proč na začátku je breakfast bez člena a na konci s členem ??? díky

před 2 roky

Nemesis_NaR

Moc nevím co znamená, že na konci je se členem. Každopádně ale jídla dne jsou jednou z výjimek a většinou jsou bez členu - s neurčitým být nemůžou vůbec a s určitým jen výjimečně.

před 2 roky

petra.prostejov

Takže a dinner je blbost, pokud to chápu správně...?

před 2 roky

Nemesis_NaR

No popravdě existuje situace, kdy to použít lze a to když se jedná o společenskou událost. Jisté vysvětlení (ale v angličtině) je třeba zde: http://english.stackexchange.com/questions/20492/to-have-a-dinner-vs-to-have-dinner-which-one-is-correct

Ale pro normální situace (Včera na večeři bylo..., Na snídani si obvykle dávám...) je téměř vždy bez členu

před 2 roky

petra.prostejov

Chápu napůl. Jak to bude, když budu významná osobnost a budu pozvaná na večeři s královnou? A když budu chtít říct, že TA večeře (kterou včera připravil manžel, jak mi slíbil) byla výborná?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Myslím, že to chápete zcela správně, oba členy tam můžou být, ale jen ve speciálních případech. Vaše příklady by taky fungovaly, já to ale ukážu ještě asi i na pravděpodobnějších větách:

"I am invited to a business dinner with our German investors" - Je to spíš společenská událost než samotné jídlo.

"I remember the dinner where you proposed to me" - Pamatuju si (tu konkrétní, speciální) večeři, kdys mě požádal o ruku.

před 2 roky

Vindy13
Vindy13

Nemelo by byt 'after breakfast' az na konci vety? Neni to pro anglictinu typicke? Vim, ze cestina je oproti tomu mnohem pruznejsi. S pouzitim na zacatku mi to nezni dobre.

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Nemusi byt na konci.

před 2 roky

JanKuera4

Jakmile dáte "místo" na začátek věty, tak tím dáte důraz na to místo. To samé platí i o čase, např. často používané "now"

před 1 rokem

DACCDOK

Prečo mi neuznalo: We went go out after breakfast.?

před 2 roky

petra.prostejov

Protože went je minulý čas od go. Váš překlad je zhruba: "My jsme šli jít ven po snídani" ;-)

před 2 roky

Nickolenka

jednou mi to uznalo "we went out after a breakfast" (tedy i s tím "a"), podruhé už to je zase jinak....

před 4 týdny

kacenka9
kacenka9
Mod

V systemu je 10 moznych spravnych odpovedi, ale ani jedna z nich nema neurcity clen pred snidani. Takze to vam ukazat nemohlo.

před 4 týdny