Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Is het erg?"

Vertaling:Is it serious?

3 jaar gelden

6 opmerkingen


WordFitlySpoken

Ik snap het niet. Waarom is het 'bad' wanneer 'erg' betekent 'very' normaal gesproken?

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

In deze context betekent het erg bad of serieus. Vergeet niet dat woorden verschillende betekenissen kunnen hebben afhankelijk van de context. Verder zou in het Engels Is it very? geen complete zin zijn.

3 jaar gelden

WordFitlySpoken

Ah, juist. Bedankt.

3 jaar gelden

BOOGSCHUTER

Waarom kan het niet Is it terribly ?

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Terribly is een bijwoord en bij het werkwoord to be kan niet een bijwoord worden gebruikt om het werkwoord te beschrijven (http://www.nubeterengels.nl/website/index.php?pag=119).

Bovendien vertaalt terrible zich het beste als verschrikkelijk

1 jaar gelden

BOOGSCHUTER

Dank je wel voor de uitleg

1 jaar gelden