1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Jsem šťastný, že jsi šel kol…

"Jsem šťastný, že jsi šel kolem."

Překlad:I am happy that you have passed by.

June 3, 2015

44 komentářů


nihau0

i am happy, you have walked around - to nejde a proč? děkuji


kacenka9

around je sice "okolo", ale ve smyslu"dokolecka". To by ten dotycny musel chodit v kruhu.


MarekStank4

A proč Duolingo nápověda zobrazí pouze around?


Bernek3

Tak proč tedy v jiné části testu na předpřítomný čas je na větu: "šel jsem okolo" uváděná správná možnost: "I have walked around"?


JiCajka

Také se přidávám, proč v jiné větě kde je okolo, je použito around a tady to být nemůže?


Johana84594

Protože v češtině má slovo "okolo" dva významy. Lze ho použít při popisu kruhového pohybu (chodil jsem okolo domu), ale stejně tak při popisu pohybu v přímém směru, při kterém dotyčný něco míjí (prošel okolo mě a ani nepozdravil). Angličtina tyto dva významy rozlišuje, jednou je to "around", podruhé "by", takže musíte zapřemýšlet, o čem věta vypovídá.


Jenda-48

Ano, dávám lingot, snad to pomůže omezit dotazy


borecmisak

Také přidávám lingot


EvaPle15

proč nápověda nabízí jen AROUND ??????


Johana84594

Nápověda je pouhý slovník, jenže tady nelze otrocky překládat jednotlivá slova.


KomosP

Proč není možné "I am lucky that You have gone around"?


kacenka9

Lucky je mit stesti. Happy je byt stastny.

around nejde, viz vyse.


Jenda-48

l am happy that you have walked by" to bere. Ok


MX88

'you have went around' by nemohlo být?


nueby

A ...have gone...


jgstcd

To mi prijde spis jako "jsi obešel" nez "jsi šel kolem."


Simona324913

bola by mozna odpoved?: I am happy that you have gone by.


Sperm_Whale

Přesně tak. I am happy that you have gone by. PROČ NEUZNÁNO? "To pass by" je spíše PROjít kolem než jít kolem, když se kolem pouze jde, je větší šance, že se nakonec neprojde dál, ale dotyčný se zastaví u mě doma třeba. Možná, že proto byl dokonce mluvčí/pisatel šťastný.


AdellKunn

Nešla by i varianta ,,...passed around.,, ? Vím že around je ,,okolo,, ale význam v ČJ je v podstatě stejný..


Honza_U

jít kolem, znamená něco nebo někoho minout, klidně při chůzi rovně, zatímco jít okolo - to musím zahnout a kroužit...


kacenka9

Presne tak. Musel byste chodit okolo v kruhu, eventuelne to obchazet, ale ne proste prochazet kolem.


Avtokrat

Mám stejný dotaz jako ostatní. Proč je around v tomto případě špatně? Děkuji.


PavlaVesela129

Mám stejný dotaz - Proč nejde around? - Prosím o odpověď.


Sarka2611

Kačenko, musím Vám vyseknout obrovskou poklonu za Vaši trpělivost!!! Jste neskutečná, když jste s takovým klidem schopná stále dokola opakovat "viz výše" Dá to zabrat, když se lidé ptají na jednu věc pořád dokola misto toho, aby si přečetli Vaše komentáře :-)


rambicek

Také bych ráda dočkala vysvětlení ohledně "around". Děkuji.


Pol.man

I'm happy, you have walked around. Můžete to vysvětlit? Děkuji


kacenka9

nejde AROUND. Viz vyse


Andrea855965

Nešlo by: I am happy, that you have gone around. Som z toho jeleň :))


kacenka9

Around nejde. Viz vyse.


MirkaEberlov

No, máte trpělivost. Ještě jiná otázka - proč nejde GONE?


Andrea855965

díky za odpověď :)


ata75

Asi před "sto lety" jsme se učili frázi "I am glad" . Je zastaralá? již se neužívá? Díky ata75


Ztracenavcase

Myslím, že I am glad je spíš jsem rád/vděčný, než jsem šťastný.


Krmelka001

i am happy that you have come by?


JiNeern

Come = přijít, přijet.

Tedy vaše věta by znamenala "jsem šťastný, že jsi přišel kolem".

To zní, myslím, dost blbě.


gabriela482146

Proč nejde I am happy that you have walked by? Není passed spíš prošel kolem?


VrkaHejzla

Může být i "I am glad" místo "I am happy"? Rozdíl?


MartinaJustova

Takze slovo "around"je chodit kolem do kola??


stanicka6

Tak proč je nápověda zavádějíci?


Johana84594

Protože je to slovník a ne nápověda.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.