1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He is always studying."

"He is always studying."

Fordítás:Folyton tanul.

June 4, 2015

19 hozzászólás


drjgy

Ez a "mérges always". Egyszerű jelen helyett folyamatost használunk, ha a rosszallásunkat fejezzük ki


FarkasBM

folyamatosan tanul ?


Tarnai

continuously?


FarkasBM

szerintem a folyton tanul és a folyamatosan tanul nem áll olyan messze egymástól, hogy az egyik ne legyen jó


Tarnai

Egész közel állnak egymáshoz jelentésben, de amíg egyiket egy szakaszosan ismétlődő, másikat folyton folyvást folyó tevékenységnek vélem. Ezért gondolom az egyiket jónak, a másikat meg csak majdnem.


kalmii

Még jó hogy a gyakoriságot kifejező időhatározóknál persent simple-t szoktak használni - always , usually , never, often , normally stb.


der_csoppy

kivéve, amikor kicsit már idegesít, hogy valaki folyton ugyanazt csinálja, pl. folyton csak tanul (ahelyett, hogy néha velem is foglalkozna).


KincsesAndrea

pontosan! mint ebben az esetben is :)


[törölt felhasználó]

    Az 'Always' nem egyenlő a 'Folyamatosan'-nal. Mégis csak azt ajánlotta fel!


KincsesAndrea

    Mert folyamatosban akkor kell használni, ha valaki azzal a cselekvéssel idegesít, pl mindig TV-zel stb..


    [törölt felhasználó]

      Cselekvéssel idegesít?? Wot


KincsesAndrea

      Hivatalos magyarázat, én jobban nem tudom Használhatjuk gyakran ismétlődő cselekvések esetén az “always”-szel, ha a cselekvés ismétlődő jellege zavarja a beszélőt, vagy ő azt túlzottnak érzi. Pl.: Tom is always going away for weekends. – Ebben az esetben Tom gyakran megy el hétvégenként, de nem feltétlen minden hétvégén. A beszélő véleménye szerint ez azonban túl gyakori cselekvés és feltehetőleg zavarja őt. (Tom always goes away at weekends.=Tom minden hétvégén elmegy, szokásos ismétlődő cselekvés, vélemény kifejezése nélkül.) I/we +always+present continuous használata esetén az ismétlődő cselekvés gyakran véletlenszerű. Pl.: I’m always making that mistake.


karak74

      És lám a hivatalos magyarázat: Dohár könyv Első rész, I. Tenses szakaszban a 3. Present Continuous Tense részben. A) He is always listening to that stupid disco record! Ford: Állandóan ezt a hülye disco-lemezt hallgatja! B) You are always telling me lies! Ford: Állandóan hazudsz! Ugyanebben a könyvben, más helyeken: C) The child keeps pestering me to take him to the fun fair. Ford: Állandóan nyaggat a gyerek, hogy vigyem ki a Vidám Parkba. D) He is always slamming the door. Állandóan csapkodja az ajtót. További példákra: aki keres, talál.


      [törölt felhasználó]

        Hát, jó...kérsz Lingot-ot? :D


csuszer

        Miért nem learning?


drjgy

        Úgy tudom, hogy ha megmondjuk, hogy mit tanulunk, akkor learning. Egyébként study. Pl. Learning English


Tamas51

        Ne vezesd félre, nem jól tudod.


istvantaka3

        I do not understand you what speaking for me!


Feri62705

        I will learn, I won't learn - Megtanulom, nem tanulom meg

        Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.