A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"He is always studying."

Fordítás:Folyton tanul.

3 éve

19 hozzászólás


drjgy

Ez a "mérges always". Egyszerű jelen helyett folyamatost használunk, ha a rosszallásunkat fejezzük ki

2 éve

FarkasBM

folyamatosan tanul ?

3 éve

Tarnai
Tarnai

continuously?

3 éve

FarkasBM

szerintem a folyton tanul és a folyamatosan tanul nem áll olyan messze egymástól, hogy az egyik ne legyen jó

3 éve

Tarnai
Tarnai

Egész közel állnak egymáshoz jelentésben, de amíg egyiket egy szakaszosan ismétlődő, másikat folyton folyvást folyó tevékenységnek vélem. Ezért gondolom az egyiket jónak, a másikat meg csak majdnem.

3 éve

kalmii

Még jó hogy a gyakoriságot kifejező időhatározóknál persent simple-t szoktak használni - always , usually , never, often , normally stb.

2 éve

der_csoppy
der_csoppy

kivéve, amikor kicsit már idegesít, hogy valaki folyton ugyanazt csinálja, pl. folyton csak tanul (ahelyett, hogy néha velem is foglalkozna).

2 éve

KincsesAndrea

pontosan! mint ebben az esetben is :)

2 éve

HJWdesign

Az 'Always' nem egyenlő a 'Folyamatosan'-nal. Mégis csak azt ajánlotta fel!

2 éve

KincsesAndrea

Mert folyamatosban akkor kell használni, ha valaki azzal a cselekvéssel idegesít, pl mindig TV-zel stb..

2 éve

HJWdesign

Cselekvéssel idegesít?? Wot

2 éve

KincsesAndrea

Hivatalos magyarázat, én jobban nem tudom Használhatjuk gyakran ismétlődő cselekvések esetén az “always”-szel, ha a cselekvés ismétlődő jellege zavarja a beszélőt, vagy ő azt túlzottnak érzi. Pl.: Tom is always going away for weekends. – Ebben az esetben Tom gyakran megy el hétvégenként, de nem feltétlen minden hétvégén. A beszélő véleménye szerint ez azonban túl gyakori cselekvés és feltehetőleg zavarja őt. (Tom always goes away at weekends.=Tom minden hétvégén elmegy, szokásos ismétlődő cselekvés, vélemény kifejezése nélkül.) I/we +always+present continuous használata esetén az ismétlődő cselekvés gyakran véletlenszerű. Pl.: I’m always making that mistake.

2 éve

karak74

És lám a hivatalos magyarázat: Dohár könyv Első rész, I. Tenses szakaszban a 3. Present Continuous Tense részben. A) He is always listening to that stupid disco record! Ford: Állandóan ezt a hülye disco-lemezt hallgatja! B) You are always telling me lies! Ford: Állandóan hazudsz! Ugyanebben a könyvben, más helyeken: C) The child keeps pestering me to take him to the fun fair. Ford: Állandóan nyaggat a gyerek, hogy vigyem ki a Vidám Parkba. D) He is always slamming the door. Állandóan csapkodja az ajtót. További példákra: aki keres, talál.

1 éve

HJWdesign

Hát, jó...kérsz Lingot-ot? :D

2 éve

csuszer

Miért nem learning?

2 éve

drjgy

Úgy tudom, hogy ha megmondjuk, hogy mit tanulunk, akkor learning. Egyébként study. Pl. Learning English

2 éve

Tamas51

Ne vezesd félre, nem jól tudod.

2 éve

istvantaka3

I do not understand you what speaking for me!

8 hónapja

Feri62705
Feri62705

I will learn, I won't learn - Megtanulom, nem tanulom meg

6 hónapja