Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"mapy miast"

Tłumaczenie:Maps of cities

3 lata temu

7 komentarzy


psemik75
psemik75

W innym miejscu program pyta o miasto i "city" uznaje za błąd pisząc, że prawidłowo jest "town". Tutaj wpisuję Maps of towns i też błąd. Zwariować można... Skąd mam niby wiedzieć kiedy ma być City, a kiedy Town?

3 lata temu

AndrzejGrs

Mapa może być regionu np województwa czy kraju. Jeśli chodzi o miasta to poprawnym słowem jest plan.

3 lata temu

lvlaras

Właśnie, że nie masz racji. Nie chodzi o to co "mapa/plan" przedstawia, ale jak przedstawia. Według definicji słownikowej mapa musi posiadać odwzorowanie kartograficzne (posiada konkretną skalę, zachowane proporcje, odwzorowanie kulistości ziemi, ponadto można z niej odczytać współrzędne geograficzne), a plan to po prostu zobrazowanie jakiegoś obszaru (najczęściej niewielkiego) za pomocą umownych symboli. Więc technicznie rzec biorąc każda mapa jest planem, ale nie każdy plan jest mapą. W kartografii planem nazywa się zobrazowanie kartograficzne tak małego obszaru, że przy jego wykonywaniu nie trzeba uwzględniać deformacji wynikającej z kulistości ziemi, z tego powodu plany nie mają układu współrzędnych. Często są one podzielone na kwadraty opisane jak pola na szachownicy. W celach komercyjnych najczęściej rzeczywiście wydaje się tylko plany miast. Co nie znaczy, że nie istnieją mapy miast. Co więcej tworzy się także mapy geodezyjne które przedstawiają konkretne fragmenty osiedli.

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

Dzięki za pouczającą dyskusję, z której wynika, że:
MAPS of the cities - PLANY miast / MAPY miast
A MAP of the city - PLAN miasta / MAPA miasta

6 miesięcy temu

buskes76

w liczbie pojedynczej raczej "a/the" też przed "map"

1 miesiąc temu

Piotr952379

miały być "mapy miast", czyli m.in. maps of cities, ale jako poprawne podaje DL the city maps, co mimo zdaniem oznacza mapy miasta, nie miast?

6 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

city maps - mapy miejskie

1 miesiąc temu