1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Where is the emergency?"

"Where is the emergency?"

Çeviri:Acil nerede?

June 5, 2015

11 Yorum


mikaildaglar

Emergency sözcüğünün uzerine gelince anlam olarak acil durum çıkıyor. Buraya "acil servis" de eklenebilir mi?

June 5, 2015

Selcen_Ozturk

eklendi. ama ipuçlarının cümleye özel olmadığını unutmayın. emergency bazı durumlarda acil durum, bazı durumlarda acil servis anlamına gelebilir.

June 5, 2015

jzlcdh

Bence "acil servis" anlamına gelmez. Redhouse sözlüme göre "acil servis" manase "emergency room". https://www.youtube.com/watch?v=RJQx0J2CmTk

June 8, 2015

jzlcdh

Türkçede "Acil nerede?" ve "Acil servis nerede?" aynı anlama mı?

October 4, 2015

serdaro81

(Biz)türkler karşıdaki anladığı sürece cümleyi kısaltırız. Mesela "gelecek misin?(will you come) cümlesine çoğunlukla kısaltarak " gelcen mi?" deriz.aslında bu yanlış olsa da halk arasında %70'i böyle der.

December 30, 2015

jzlcdh

Ama İngilizcede "emergency room/department" kısaltmaya "emergency" değil o yüzden bu tercumanlık yanlış ve tehlikerli. ""Where is the emergency department?" doğru.

https://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_department#Nomenclature_in_English

December 31, 2015

serdaro81

Yes!

December 23, 2015

jzlcdh

O yüzden "Where is the emergency?" yanlış bir tercumanlık. ""Where is the emergency room?" doğru.

December 30, 2015

jzlcdh

FB ta tesaduff bir yorum gördüm "Working in a public hospital and seeing patients in ED .........."

O yüzden öğrendim "Acil nerede?" "Where is the ED?" demek.

January 2, 2016

unworthdie

Emergency Department demek yani hastenenin icinde olan bir kisim, o yuzden yanlis ogrenmissin

July 10, 2019

DilsadeGngr

buradaki The ne işe yarıyor acil servisi dedim kabul görmedi.

January 16, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.