1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The idea itself is not bad."

"The idea itself is not bad."

Překlad:Ten nápad sám o sobě není špatný.

June 6, 2015

30 komentářů


TerezaHlad1

Proč ne: Nápad jako takový není špatný??

June 6, 2015

nueby

Protože jsme to mezi 240 překlady neměli. Ale mezi 288 už to je. Dík.

June 7, 2015

fiscus.m

smekám a děkuji všem, kteří ta tom dělají....

August 4, 2015

Nemec594459

Také děkuji všem, za vaši práci

August 14, 2017

Filomena.Prvni

Chtíc plechovky poškádliti, přeložila jsem: "Ten nápad v jádru není špatný." Nedala se a opravila na: "Ten nápad sám není špatný." Nedám se a opravuji na: "Samotný nápad není špatný." A to jsme si pěkně zašpásovaly!

April 3, 2018

BlankaNe

Proč ne:Samotný nápad není špatný?

September 16, 2017

Snajdal

Nápad samotný není špatný - je správný český překlad. Germanismus 'sám o sobě' přinesli po roce 1990 političtí emigranti'

April 14, 2018

tata2420

? Nerozumim

October 2, 2018

Snajdal

"Napad sam o sobe" je germanismus ...

Hezky cesky to je "napad samotny"

"sam o sobe" prislo ze samizdatoveho prekladu Nietsheho v 70 letech a V. Havel to privedl do mody v letech 90.

January 4, 2019

sunlonglive

Konečně chápu i slovní spojení "jako takový". Podobný import jako "sám o sobě".

January 14, 2019

outlon_vahavy

Proč to chce slovo Myšlenka, když ve výběru je z použitelných slov jen Nápad. Jak mám vědět, že bych měl přepnout na textový mód, když i podle strýčka Translate Google je nápad psrávně.

January 3, 2019

tatka_
Mod

Vam system neuznal slovo “nápad” z vyběru slov? Chyba mohla být jinde ve větě. Jak presne znela vase veta?

January 4, 2019

HanaDvokov9

nějak nechápu, jak správně vytvořit slovosled

February 7, 2019

tatka_
Mod

Tady najdete tzv. SVOMPT, což je anglický slovosled v oznamovací větě.

https://www.helpforenglish.cz/article/2006081501-anglicky-slovosled-oznamovaci-vety

February 7, 2019

HanaDvokov9

no tak tohle je jasné, ale kam v některých případech dát to ...self mi z toho jasné není

February 11, 2019

Mirka691790

Idea znamená myšlenka i nápad, ne?

March 31, 2019

tatka_
Mod

Ano a obě varianty jsou přijímány.

March 31, 2019

Elika341879

Nevzalo mi to: Ten napad sam o sobě špatný není :(

February 25, 2017

job.cerven

A co Ta vlastni myslenka...

February 24, 2016

Max.Manus007

Ta myslenka sama neni spatna. Neprijalo,grr.

September 10, 2016

nueby

My to v překladech máme. Asi došlo k chybě jinde.

October 1, 2016

Linka_K

Myšlenka samotná není hloupá. Proč není uznáno?

January 6, 2017

kacenka9

Spatny a hloupy neni synonymni. Hloupa myslenka by bylo 'stupid/dull/dumb/foolish idea'

January 6, 2017

Karbobruska

ten napad sam o sobe neni zly aky je rozdiel medzi spatny a zly, myslel som si ze cestina pozna slovo zly

March 29, 2016

Nemesis_NaR

No to sice pozná, ale je to "false friend", stejně jako třeba "sprostý" - znamená totiž něco jiného než ve slovenštině. Česky "zlý" je opak od "hodný" a do angličtiny se přeloží jako "evil".

March 29, 2016

AlSaMiMa

i v češtině se běžně používá slovo "zlý" ve smyslu "špatný".

December 1, 2016

Sllniecko06

podľa tohto slovníka je to synonymum: http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/hledat?typ_hledani=prefix&cizi_slovo=zl%C3%BD takže by to malo byť uznané

March 19, 2017

Veronika882626

I přestože jsou "zlý" a "špatný" synonyma, jejich lexikální význam se může v závislosti na slovním spojení posouvat. V tomto případě jsou "zlý" a "špatný" synonyma za předpokladu, že se jedná o opak slov "dobrý" nebo "hodný". Zde se však jedná o kvalitu nebo správnost (což vyjadřuje i anglický výraz "bad"), nikoli o morálku.

July 23, 2017

ZuzanaVlas2

Jjn. Presne tak...

January 2, 2018

ZuzanaVlas2

Protoze pro výraz zly, je v anglictine jine slovo...

January 2, 2018
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.