Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Het meisje slaapt eens per dag."

Vertaling:The girl sleeps once a day.

3 jaar gelden

3 opmerkingen


Paul21Kurt11

waarom moet slapen in het meervoud

3 jaar gelden

Neptunium
Neptunium

Het is niet in het meervoud. In het enkelvoudige derde persoon hebben Werkwoorden een "s".

I sleep - Ik slapen

You sleep - Jij slaapt

He/she/it sleeps - Hij/zij/het slaapt

We/They/You (plural) sleep - Wij/zij/jullie slapen

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Zowel in het Nederlands als in het Engels wordt hier de 3de persoon enkelvoud gebruikt: slaapt/sleeps.

3 jaar gelden