1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Já jsem menší než ty."

"Já jsem menší než ty."

Překlad:I am smaller than you.

June 9, 2015

12 komentářů


zdenko526824

Musí tam být prosím to than?


cyber-duracel

nemelo by tu byt "jen" shorter?


ValaCZE

Small znamená malý, zatímco short znamená krátký. A "jsem kratší než ty" se prostě neříká.


nueby

Alespoň ve slušné společnosti.


Nemesis_NaR

Já nevím, ale souhlasím s Homerem-Duracelem, že se "to be shorter than" normálně používá. I ngrams mi dává zapravdu. Je to sice dvakrát méně časté než "smaller than," ale měl by to být zcela regulérní výraz. Nebo ne?


jgstcd

Normalne se pouziva, ale to uz bereme. Homer ale chce abychom nejenom brali "shorter" ale take odstranili "smaller".


cyber-duracel

takze je to offensive? Longman rika "3 not tall someone who is short is not as tall as most people OPP tall", doufam, ze se shodneme ze "tall" se pro vysku cloveka pouziva? Diky


kacenka9

tall se pouziva, short taky, ale neni to moc hezke. "Je to prcek"


[deaktivovaný uživatel]

    Pro mne je podstatné, že to bere Than you, a rovněž than you are.


zsery1

    Také mne zajímá zda je nutné than.


AlenaAdamc1

    Prosím má nebo nemá být na konci ...than you are, kdyz musí být I am? I samotné být nemuze a you ano? Mám v tom zmatek. Díky!


Macatice

    Myslím, že je to kvůli tomu, že po "than" není samostatné zájmeno v prvním pádě. Than me. Protože you má při skloňování stejný tvar you, zdánlivě to vypadá, že you samostatně být může.

    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.