"Matka ho vzala pryč."

Překlad:The mother had taken him away.

před 3 roky

13 komentářů


Honza72
Honza72

Dobrý den, proč není přípustný tvar has taken?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Předpokládám, že jenom proto, že tam zatím nebyl přidán. Čeština povětšinou všechny tady tyto anglické minulé časy přeloží stejně, takže když někde některý z nich chybí, tak prosím hlásit tlačítkem.

před 3 roky

ViktorUksa

Kdyby se napsalo 'the mother taken him away' , vztahovala by se Vaše výzva k označení tlačítkem i na tento překlad?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

The mother taken him away' nejde. Musi tam byt 'has taken', 'had taken' nebo 'took'. Taken bez pomocneho tvaru slovesa 'have' nejde.

před 2 roky

AloisGl

The mother had taken it away. Proč se neuznává, mohla přeci vzít zvíře nebo ovladač od televize, z věty nejde jasně poznat, o co se jedná. Díky za vysvětlení :)

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

"It" jako překlad "ho" bychom měli brát i bez apelu na nejasnost rodu neznámého předmětu, protože "ho" je zcela spisovný tvar 4. pádu zájmena "on" i zájmena "ono". Bohužel nám to chybí skoro všude, asi protože si tohoto tvaru nejsou ani rodilí mluvčí příliš vědomí.

před 2 roky

rejlmen
rejlmen

Dalo by se použít: The mother took him off.?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

nedalo. Take off je frazove sloveso a znamena vzletnout. Nebo alespon vyrazit (jako na vylet, ne zuby).

před 1 rokem

LZt9pqgI

odkdy se HO překládá IT ????

před 1 rokem

Nemesis_NaR

Jedná-li se o věc, tak to může být it. "Matka ho - ten kopačák - odnesla = Mother took it (the ball) away"

před 1 rokem

Petra444587

Můžete mi prosím někdo poradit jaký je rozdíl mezi "has taken", "had taken" a "took" ... atd.....? Mám v těch časech opravdu hokej... Nebo alespoň nějaký odkaz na stránky, které to dobře a srozumitelně vysvětlují a pochopí to z nich i ti největší blbouni :-) Děkuji

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Velmi hezka vysvetleni anglicke gramatiky jsou zde. Budete si muset rozkliknout ruzne casy, ale je to tam.

http://www.helpforenglish.cz/gramatika/slovesa/casy

před 1 rokem

Petra444587

Děkuji velmi pěkně :-)

před 1 rokem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.