"The museum does not open on Mondays."

Překlad:To muzeum nemá v pondělí otevřeno.

June 12, 2015

51 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


foxcz

Překlad že muzeum nemá v pondělí otevřeno je podle mne špatně.Anglická věta jasne říká Modays, což znamená, že muzeum nemá oteřeno každé pondělí. Z českého překladu "...nemá v pondělí otevřeno" naproti tomu nejde poznat, jestli opravdu je muzeum každé pondělí zavřené, nebo jde jen o jednorázovou akci - např praskla voda, takže má muzeum toto pondělí vyjímečně zavřeno.


Drobek5

Mondays jsou pondělky ne?


gaston68cz

Pondělí i pondělky, oboje je možné, i když pondělek se uvádí jako zastaralý tvar (viz http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=pond%C4%9Bl%C3%AD)


SarkaTum

Mě to třeba : "muzeum není v pondělí otevřené", nebere vubec, jen nechapu proc


Voyta
Mod

Mělo by to brát. Pokud ne, chce to screenshot, bez něj nic neuděláme.


PavelXxXxX

Nevím jestli se pletu já, nebo duolingo, ale když je ve větě Mondays, neznamená to náhodou pondělky jako pravidelné pondělky? Hlavní překlad je ze nemá otevřeno v pondělí, ale mě to zní jako když to muzeum nemá otevřeno pondělky, ale věta mi nebyla uznána


Jana229061

Je tam množné číslo!!!!! Tak proč nelze .... o pondělkách - ??????


ZdekaSchoo

o pondělkách je nespisovně, mělo by jít v pondělky nebo o pondělcích https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=pond%C4%9Blek


Karel46139

Použití jednotného čísla se může vztahovat k jednomu konkrétnímu pondělí a proto takový překlad není přesný. Určitě je přesnější "to muzeum nemá o pondělkách otevřeno". Správně česky by ovšem bylo: "muzeum má v pondělí zavřeno" - v tomto případě se rozumí nejen příští pondělí, ale každé pondělí.


AlbtaMal10

to muzeum nemá v pondělky otevřené nebere správně proč


Voyta
Mod

"Nemá otevřené" nejde. Můžete říct, že "není otevřené", nebo "nemá otevřeno".


BugsBunny1211

To muzeum je v pondělí zavřeno. není to stejný význam jako že není otevřeno?


kacenka9

vyznam mozna, ale jako prekladatel byste se neuzivil. "zavrene" je CLOSED. Takova veta ma svuj vlastni anglicky preklad.


ezel.tt

Muzea neotvírají v pondělí. ...to nejde?


Voyta
Mod

Tahle věta ale mluví jen o jednom muzeu.


Misak_

To muzeum nema otevrene v pondeli je brano za chybu z jakeho duvodu prosim? Diky moc.


Voyta
Mod

Protože muzeum může "být otevřené" a "mít otevřeno", ale ne "mít otevřené".


Michal92154

Museum neotvira o pondělkach... To je špatně ?


tomaslaska1

Nemělo by být "v pondělky" ?


AvoTuorij

Mohla by být i tato odpověď? Pondělky není muzeum otevřeno.


DanieXl1911

to muzeum má o pondělcích zavřeno ... takže taky ne?


ZdekaSchoo

to je jiná věta, je rozdíl mezi má zavřeno a nemá otevřeno, to muzeum má o pondělcích zavřeno=the museum is closed on mondays.


DanieXl1911

dobře .. beru to tak, že se musí překládat co nejvíce doslovně, protože v češtině by to smysl dávalo a myslím, mnohem lépe, než oficiální překlad, když v anglické větě je množné číslo "pondělí" ... ale díky za odpověď


Jitka15787

mondays je podle mého množné číslo proto pondělky mělo být uznáno


Jenda-48

Řekl bych, že "v pondělky" lépe vystihuje zadání Mondays


GeorgeSeem

Co je špatného v: Muzeum není otevřeno v pondělí.


ZdekaSchoo

to je uznáváno


AlenaAdamc1

Dobrý den, prosím proč je v tomto případě doesn't open a ne isn't open? Díky


Jenda-48

To muzeum o pondělcich neotvírá. A jinak je to otázka těch co překládají do českého jazyka. Mnoho vět přece nejde překládat doslovně. Spíše je vhodné už se tím nezabývat, když obsah věty je srozumitelný.


Trubpka

Co je na tom špatně ?


MarekVrbka

Duolingo uvádí překlad " pondělí " já "pondělky" co je správně ? Také nemám rád otrocké překlady. Není otevřeno se dá říct zavřeno. Dále špatné přivlastňovací zájmena. Příklad: Já mám můj dům a ne Já mám svůj dům.


Veronika745687

To muzeun nemá otevřeno v pondělí


ZdekaSchoo

muzeum, ne muzeun


Peter847517

To muzeum neotvira v pondelí. Může být?


ZdenkaHora

Mohla bych přeložit "on Mondays" = v pondělky? (Nebo je spisovné jen "v pondělí"?


Simon_K.

To muzeum v pondeli neotvira by nešlo?


ZdekaSchoo

šlo, je to uznávané


Radek397512

To muzeum nemá v pondělky otevřeno.


ZdekaSchoo

To je uznávané.


ali940239

Máte uvedeno "on mondays" a neuznavate " v pondělky není muzeum otevřeno"


JiriDevera

Tato anglicka veta ppdle me zname ze neni otevreno zadne pondeli, ne jen jedno.Proč?


ZdekaSchoo

to se zeptejte jich proč mají zavřeno v pondělky a ne třeba v neděli


Miroslav212511

Nemalo by to byť náhodou ,tak , že nemá otvorené v pondelky?


ZdekaSchoo

otvorené není české slovo, správně nemá otevřeno


marie634911

Neznamená to... není otevřeno v pondělí???

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.