Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"My mother is younger than my father."

Překlad:Moje matka je mladší než můj otec.

0
před 3 roky

10 komentářů


Hancinka

proč test nepovoluje i výrazy "máma" a "táta"?

4
Odpovědětpřed 3 roky

Nemesis_NaR

Protože bylo rozhodnuto, že kurz bude rozlišovat rozdíl mezi slovy "mother = matka" a "mom = máma" i proto, že si tyto výrazy v aj a čj odpovídají. Ano, občas by se to dalo zaměnit, ale občas taky ne. Takže tu záměna uznávána není. Doporučím pročíst https://www.duolingo.com/comment/7117296, tam je k tomu řečeno více.

0
Odpovědětpřed 3 roky

svatopluk.simara

Trošku jsem se zasnil, není vhodné i "Moje matka je mladší nežli můj otec." ?

2
Odpovědětpřed 1 rokem

Jdusiprote

Můžu se zeptat proč není uznáno: "Moje matka je mladší jak můj otec." Pravděpodobně je to nespisovné nebo tak, ale rád bych to věděl přesně. Děkuji Roman

0
Odpovědětpřed 2 roky

Roman295793

Věta Vám nebyla uznána zřejmě z toho důvodu, že neutrálně spisovně byste musel použít místo "jak" spojku "než". Věta by tedy zněla: "Moje matka je mladší než můj otec." Podívejte se na obdobný příklad, v němž je něco srovnáváno s něčím jiným: http://www.rozhlas.cz/cesky/jakspravne/_zprava/vice-nez-nebo-vice-jak--1569879

0
Odpovědětpřed 1 rokem

Jardap1

Máma a logicky je pak táta - a ne otec ta věta vůbec neladí!!!

0
Odpovědětpřed 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ale tady je, jak v AJ, tak v CJ matka a otec.

0
Odpovědětpřed 2 roky

VojtaOK5317

moje matka je mladší než-li můj otec neprošlo, což by mohlo.

0
Odpovědětpřed 1 rokem

Filomena.Prvni

Bez oné pomlčky by věta projít měla, stále ji zde s "nežli" vnucuji, neb toto slovo běžně v písemném projevu používám, však systém je zatvrzelý a nechce je schroustat.

0
Odpovědětpřed 7 měsíci

Roman295793

Spojku nežli (podobně i např. zdali, čili, jestli, neboli) píšeme bez spojovníku (krátké vodorovné čárky). "-li" se připojuje ke slovesu: mohl-li, hovořím-li, vědí-li.

0
Odpovědětpřed 7 měsíci