"Mám oranžový talíř."

Překlad:I have an orange plate.

June 14, 2015

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


lenomar04

Prosím je nutný ten čelen "an" když je tam přídavné jméno? Děkuji :)


jgstcd

Je nutne neco, aspon v jednotnem cislu, pokud je tam pocitatelne podstatne jmeno. To neco muze byt clenen, privlastnovaci zajmeno, atd. Ty veci co tam mohou byt se rikaji "determiners". Obycejne pridavne jmeno neni determiner a proto tady nejaky jeste potrebujeme. Kdyby byl jiny determiner nez clen by muselo byt odpovidajici slovo v ceske vete. Bereme tady i clen urcity, ale to asi spis aby lide nestezovali nez protoze by to bylo spravne.


Louskal

Nemelo by tam byt a orange plate protože to orange je jen přídavné jméno a teprve plate je podstatné jméno


BetkaMu

Musí tam být an orange plate protože orange začíná samohláskou a nesmí být dvě samohlásky za sebou. Příklad: píše se an egg a ne a egg


adelka.fochova24

Proc kdyz jsem se preklikla misto plate plane tak mi to neuznalo


tatka_
Mod
Plus

Protoze “plane” je existujici anglicke slovo a system to bere jako chybu a ne preklep.


Mollynka2

Jenom to an jenom to an proč?


tatka_
Mod
Plus

“an” je neurčitý člen, který stojí před počítatelným podstatným jménem v jednotném čísle. Zde, v tomto cvičení, ještě před podstatným jménem stojí přídavné jméno a tak se člen dává před něj. O členech si můžete přečíst hned v první lekci v Tipech a poznámkách.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.