A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Megmutatta nekem a kocsiját."

Fordítás:She showed me her car.

3 éve

10 hozzászólás


melloxa
melloxa

Miért nem jó az, hogy He showed to me his car. ?? A "to" miért nem kell a "me" elé?

3 éve

karak74

Ige utáni szerkezetekből három félét ismerek:

  • (Semmi sincs utána, vagyis az ige tárgytalan. Pl. I run.)

  • Szimpla tárgy van, pl. I cook a soup.

  • Részeshatározó + tárgy van. Pl. a jelen mondat. De ekkor a részeshatározó nincs semmilyen előtaggal (prepozícióval) ellátva, mert maga a hely jelöli, hogy ő egy részeshatározó.

Más kérdés, hogy a (S)He showed his car to me. milyen, helyes-e vagy nem, de szerintem itt az lehet a mérvadó, hogy ha valamit lehet egyszerűbben is, akkor nem kell túlragozni. (De mindez csak az én álláspontom.)

1 éve

Lazyattis

Miért számít a sorrend? A "he showed his car for me" nem fogadta el.

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Mert az nem jó. A példafordítás a legjobb, vagy "He showed his car to me", de ez gyengébb.

3 éve

Lazyattis

Szia Abenhakan! Latom te szeretsz csa annyit irni, "mert nem jo" pedig ez nem valasz a kerdesemre. Azt latom hogy nem jo, mert nem fogadta el. Nem hibat jelentettem be hanem megkerdeztem, hogy miert nem jo. Kerlek, ha legkozelebb valaszolsz egy kerdesemre, az okot ird meg, hogy miert nem jo, mert abbol tanulunk. Koszonom.

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Nem tudod kikövetkeztetni a válaszomból? Azért nem jó, mert a show az "to"-t vonz és nem "for"-t.

3 éve

Lazyattis

És azt mi alapján döntöm el, hogy "for" vagy "to"? "for me" és "to me" mindkettő jelentheti hogy "nekem" vagy nem? És ha igen, akkor mi alapján tudom, hogy hol melyiket használjam? Vagy ez csak olyan hogy meg kell tanulni hogyan szokták és kész?

3 éve

karak74

Alapvetően Abenhakam-nak adok igazat, de én is kezdő lévén sejteni vélem, mi a gondod. Van itt egy 22-es csapdája, mert ha túl sok mindent kell bemagolni, az nem megy. Ha nem megy, nem használod a nyelvet. Ha nem használod, akkor nem tanulod. Ha nem tanulod, akkor nem megy. Pont.

És a show kérdése. A for úgy tudom, inkább részemre, számomra. A to inkább oda, hozzá. I go to end of street. Megyek az utca végére. (Tehát el is megyek odáig. I go toward the end of street. Megyek az utca vége felé.) I go (?)for(?) the end of street. Megyek az utca vége (?)kedvéért(?). Ez utóbbi mondat mind angolul, mind magyarul fura. A show-ra szinte ugyanez van. Ellenkező eset pl. a pay, hiszen itt a pénzt a boltosnak adtam oda, de azért, hogy megkapjam a terméket. I pay four dollars to the shopman for this game. I buy it for my son. Négy dollárt fizetek a boltosnak ezért a játékért. A fiamnak veszem. És az első mondatból a sallangot kihagyva, I pay for this game. mondat lesz, és a magyarban is csak annyi a változás, hogy ki kell hagyni a törölt részeket. (Fizetek ezért a játékért.) Persze ez a példa szebben hangzott volna múlt időben, csak nem akartam bonyolítani.

És hogy mindezt miért nem az előttem szóló írta le? Mert nekem több időm van.

1 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Mondom, az ige dönti el. Vannak igék, amelyek után viszonylag szabadabban lehet elöljárót választani és vannak, amelyek kötöttebbek. Ezeket egyszerűen meg kell tanulni, a gyakorlattal hamar megjön, könnyebb pl. mint németben, ahol még sokkal kötöttebb ez a rendszer.

3 éve

Hanti01

He did show me the his car. Ezzel a mondattal mi a gond?

7 hónapja