1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Můj otec nám nikdy neuvařil."

"Můj otec nám nikdy neuvařil."

Překlad:My father has never cooked for us.

June 14, 2015

16 komentářů


MilanShiva

Teď se dívám, že poslední možnost překladu "My father has never cooked from us." je celkem sadistická :D


jgstcd

To bylo cviceni typu "Vyberte vsechny spravne moznosti"? Vetsinou jsou ty nespravne moznosti totalne mimo, ale obcas duo vymysli perlicku.


Haluz1

Prosím vás. A varianta: My father...... to us. Není správně? Já myslel že "to us" se dá take poutiz .


nueby

Cook to us není správně. Překlady českého nepřímého předmětu (např. "nám" a podobných třetích pádů) se zdaleka nedělají pro všechna slovesa stejně. Některá (např. give, buy, offer, bring, read, tell) lze použít naholo bez předložky (I brought her a flower.) Některá (např. give, offer, read, explain, suggest, recommend, bring, tell, say) lze použít s předložkou "to" (I am explaining it to you). Některá (např. buy, cook, prepare, make, bring) lze použít s předložkou "for". Mnoho sloves lze použít několika způsoby, někdy s významovým posunem, někdy s omezením slovního druhu a délky předmětů. Vyčerpávající odpověď tady není možná. Nejpřirozenější způsob vstřebání této problematiky je asi četba anglické literatury.


Vegelaine

nemůže být i "my father never cooked for us" (za předpokladu, že už nežije)?


nueby

Může a bereme.


eva913096

Veta me uplne nezmatla ale vyskovnost us by mela byt spis [as] ne?


JanVaek4

neměla by ta česká věta znít spíše takto: "Náš otec nám nikdy neuvařil"?


cmelak

My father never cooked us mi to nevzalo


ZdekaSchoo

to by zřejmě znamenalo můj otec nás nikdy nevařil, což by byla dost divná věta, musí tam být cooked for us vařil pro nás neboli nám.


MMilkyWay1111

Mam to dobre, hlasi to chybu


ZdekaSchoo

přidejte screenshot

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.