"Oni žádají nejméně jeden milion."

Překlad:They ask at least one million.

June 15, 2015

23 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Lucie339324

Prosím vás, proč nelze použít "They ask minimally one million"?


nueby

Anglické minimally nemá význam českého "alespoň", jen českého "minimálně" jako ve spojení "minimálně invazivní" (operace), takže se to sem nehodí.


Milda58

Nemohu použít: "They demand one million at least" ?


kacenka9

Chybelo nam tam 'demand' v tomto slovosledu. I kdyz neni uplne bezny (slovosled. demand je)


PetraBarbus

Dobrý den, proč před one není neurčitý člen? díky


kacenka9

One (a dalsi cislovky) jsou tzv. determinator. Tedy 'urcovatel'. Urcuji nasledne podstatne jmeno. Stejne, jako clen nebo privlastneni. Clen je pak nadbytecny a nejde pouzit. Uz mate 'one million'. nebo 'my million' nebo 'a million'. Jejich kombinace neni mozna.


eznkovRena

také bych ráda věděla, zda mohu použít demand. významově - žádají, požadují ??


kacenka9

Ano. Demand je uznavany preklad.


39720

Stejný problém - v některém cvičení bylo uvedeno, že "žádat" se překládá vazbou "to ask for". Mohu vědět, proč tady to neplatí? Děkuji za odpověď.


kacenka9

Mate pravdu. Chybelo.


jp0wr3Dp

A chybí pořád. "They ask for one milion, minimum" tu není :-( Použití obratu "at least" není nutné, viz http://www.zet.cz/anglicky/every-day-english-2/programme-25-we-need-5-years-039-experience-minimum-job-recruitment-63


monikakorbickova

Proč je at least?Dĕkuji


MirkaEberlov

At least znamená nejméně.


Lada806051

Nelze dát at least až nakonec?


Jan322975

Clamour jako dožadovat se není možné?


ValaCZE

Spíš ne clamour má význam "vyřvávat" požadavky.


PavluPavlu

Nemůže být jenom "least"? místo "at least"?


Vera563929

Proč je to zde před číslovkou bez členu?


ZdekaSchoo

protože je tam číslovka one, tak tam nemůže být člen


JoeAnn-CZ

They ask the one million over nelze použít?


ZdekaSchoo

Ne, nemáte tam nejméně, máte člen určitý před one, máte tam over na konci, naprosto nesmyslná věta


jenda48

"They demand one million at least". Bere, OK

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.