"Vina"

Překlad:The fault

June 16, 2015

20 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


PavelSendy

Pak je to ale v Duo trochu nešťastně. Cvičení, kdy se ke slovu "Vina" vybírají nabízená slova, a vyberou se "The" a "blame", vyhodnotí Duo jako správně. Jestli jsem to dobře pochopil, přesnější by bylo "Obvinění" než "Vina".


kacenka9

Mozna je to nestastne, ale o tom uceni se jazyku je. Pod ceskym heslem 'kohoutek' muzete mit jak 'rooster', tedy operenec pobihajici po dvore, tak 'faucet', tedy to, z ceho vam doma, doufejme, tece pitna voda. A je na vas, spravne odhadnout, ktery vyraz je pro danou vetu vhodny.


Lange.cz

"Vina" .. muzu prosim pekne vedet zpusob, jak z teto vety spravne odhadnu kontext? fault vs quilt


JanKorunka

a blame take hazi chybu


Alchamei

Není guilt přesnejnější vyjádření? A pokud ne, jaký je mezi těmito dvěma slovy rozdíl?


kacenka9

Jak kde. Treba 'je to jeho vina' je 'it is his fault'. Nejde rict 'it is his guilt' (lepe receno jde, ale vyznam je trosku jiny). Jde rici 'he is guilty', ale tam je pak asi presnejsi vyjadreni 'on je vinnen'. Samostatne pouziti slova 'guilt' ma blize k emoci viny. Neco jako 'a strong sense of guilt'. Ale muze byt i 'His guilt in the matter was indisputable.' V teto vete, kdyby bylo 'fault', tak je to zavineni z nedbalosti, ne vedome.


Alchamei

Jasně, já sama bych asi vždy řekla ''It is his fault'' ale spíš ve smyslu ''Je to jeho chyba'', jinak bych použila ''he is guilty'' ale to spíš když je někdo souzen. Děkuji za odpověd.


ZivrTomas

Proč nejde ''the blame'' ?


George266

the fault znamená chyba nebo selhání a ne vina.


nueby

Význam 4 zde. Dík za názor.


PavelSendy

"The blame" je špatně? Tuto verzi mi to nevzalo.


kacenka9

Blame je nekoho obvinovat. Jako podstatne jmeno by to asi bylo 'obvineni', ale pozor, v pravni praxi se pouziva spise 'charge' nebo 'accusation'. Blame se neda jako vina prelozit. Kdybyste treba rekl "it is his blame', tak za jedno to zni anglicky divne a zda dve, kdyz by to rodily mluvci rozlustil, tak by si myslel, ze ten dotycny, o kterem se snazite rict, ze je to jeho vina naopak vini nekoho tretiho.


PavelSendy

V android apce "Quick Search" (Oxford Dictionaries) je v překladu slova "blame" napsáno, že je krom "verb" verze s významem, který popisujete, i verze "noun" ve významu "Responsibility for a fault or wrong:" a jako příklad věta "they are trying to put the blame on us". Měl jsem za to, že to lze přeložit jako "vina". Nebo to platí jen pro britskou angličtinu?


kacenka9

Je to I americka, ale porad je to obvineni. They are trying to put blame on us' by se nejlepe prelozilo vetou' snazej se to na nas hodit'. Treba ve vete 'Je to jeho vina' se 'blame' pouzit v zadnem pripade neda.


MirkaEberlov

Tak teď v tom mám teprve guláš! Nic jiného než " the blame" mi to při překladu nenabídlo a spokojeně to přijalo?! Velice mě překvapilo, že se pak překlad lišil!


afJhvckB

the fault znamená "chyba", v tom smyslu, např. "Čí je to vina?". Avšak vina, jako vyjádření soudu je v AJ " the guilt". Myslím, že je potřeba blíže specifikovat o jakou vinu se jedná.


nueby

Tvrdíte, že "The fault" není správným překladem slova "Vina"? Sám jste uvedl příklad věty, kde ten překlad funguje hodně přesně.


PetrCerny1

Dejte se do kupy ;)


paweru

Jsem zmatenej. Chce to po mě přeložit "vina" a nabízí mi "the blame". Je to teda dobře nebo ne?


petrikn1

Naco je tam ten clen?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.