1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Where was he born?"

"Where was he born?"

Překlad:Kde se narodil?

June 18, 2015

15 komentářů


gaston68cz

"Kde byl narozený" - myslim ze to je dobre.


nueby

Tento překlad rozhodně nevyniká přirozeností, ale přidávám ho, stejně jako o něco normálnější, i když hodně škrobené Kde byl narozen? Důvodem je, že gramaticky špatně nejsou a anglicky se řeknou stejně jako staré dobré Kde se narodil?

ETA: Kde byl narozený? jsem odstranil. Spisovný je zde jen krátký tvar "narozen".


LZt9pqgI

zkuste zlepšit výslovnost he - she


Nemesis_NaR

Na toto nemáme bohužel vliv.


jenda48

Poněkud jsem překvapený tvrzeními, že born NENÍ sloveso. Schválně jsem prošel výkladové slovníky Collins, Macmillan, Webster , žádný nepodporuje toto tvrzení. Je jak sloveso, tak přídavné jméno, je i pasivnim slovesem , překlad do češtiny - narozen, dále rozený a narozený, narodit se i se narodil. dokonce se překláda jako narodil se


vlczech

Kde byl narozen ?


jgstcd

Nevim. Existuje to, ale vzacne, zatimco "Where was he born?" je normalni, a skoro jediny, zpusob se to ptat v anglictine.


MarquiseDeBat

OP se asi ptá, jestli může v překladu do češtiny použít pasivum místo "našeho" aktiva. Za sebe, takto se to snad v běžné řeči neříká, evokuje mi to úřední spisy a znění "Ten a ten, narozen toho a toho dne tam a tam", ale jinak se běžně používá aktivum.


Vlcek1942

Pouze "Where he born" je špatně, že? To "was" tam musí být, je to tak? Děkuji za odpověď.


jgstcd

Bez toho byste tam vubec nemel sloveso.


124jan

born podľa postavenia vo vete je pridavné meno. Na sloveso by sa asi zmenilo: where did he born.


kacenka9

Where did he born' nejde rict. Born neni sloveso,ale pridavne jmeno a na sloveso se nemeni.


OAS61517

Bez otazniku mi to nevzalo


Nelka347179

Výslovnosť "he" je veľmi metúca !


Ivo150846

Místo...born.....rika.....poren.!

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.