"Isthereadoctoronboard?"

Tłumaczenie:Czy jest na pokładzie lekarz?

3 lata temu

14 komentarzy


Anna541601

Dlaczego nie "is there a doctor on the board"

3 lata temu

dambied
dambied

prawdopodobnie z "the" też byłoby poprawnie

2 lata temu

rozamunduszek

nie, z "the" nie byłoby poprawne, ponieważ on board (w znaczeniu "na pokładzie" -- w innych znaczeniach nie pomijamy "the") jest wyrażeniem idiomatycznym, więc pisanie "on the board" jest tak samo niepoprawne jak "go to home" (zamiast poprawnego, równie idiomatycznego "go home").

2 lata temu

dambied
dambied

Dziękuję za profesjonalną odpowiedź

2 lata temu

PanPiiiitaaaa

Zamiast idomatycznego przeczytałem idiotycznego P.s Zkąd ty bierzesz słowa których nawet moja autokorekta nie zna????

1 rok temu

Witowt
Witowt

Doctor on the board is if this doc is surfing high waves

1 miesiąc temu

bieluch
bieluch

Jest doktor na pokładzie? To przecież jest poprawne.

1 rok temu

PaweBajczu

On board znaczy tyle co: na statku, w samolocie

2 lata temu

Yola448704
Yola448704

on board - zwrot idiomatyczny - na sali ("na pokładzie"), tutaj
on the board - na desce / na tablicy

Is there a doctor on board? - Czy jest lekarz na sali? (polski idiom)/ Czy jest tutaj lekarz?/ Czy jest lekarz "na pokładzie"?/ Czy ktoś tutaj jest lekarzem?

7 miesięcy temu

a.anes

No wlasnie z "the" nie zalicza

2 lata temu

PanPiiiitaaaa

Bo nie musi to jest źle z the znaczyło by: jest doktor na TYM pokładzie?

1 rok temu

FranioGran1

Czy jest lekaz na tablicy

3 miesiące temu

AndrzejMar773277

"Czy na pokładzie jest lekarz?" jest źle?

10 miesięcy temu

Alicja475747

Pan Pita☺ masz rację skąd ona beże te wyrazy też tak przeczytałam

8 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.