Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I have not ordered wine."

Překlad:Já jsem si neobjednal víno.

před 3 roky

20 komentářů


Irosomak

Ja si neobjednal vino ? Neni to mozne ?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Vynechani slovesa byt v minulem casu je u jinych osob nez treti nespisovne.

před 2 roky

Jan327124

Sice nespisovne ale v zasade pochopitelne...

před 1 rokem

JiNeern

Ale nespisovné. Tečka.

před 5 měsíci

MichalTvrz

Nešlo by: "Já neobjednal víno"?

před 3 roky

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Minulý čas musí vždycky mít taky příslušný tvar slovesa být. V tomto případě Já jsem neobjednal víno.

před 3 roky

DavidVondr

Ale účime se angličtinu ne češtinu

před 1 rokem

ValaCZE
ValaCZE
Mod

To sice ano, jenže my máme omezený počet možných překladů jedné věty, a proto jsme se rozhodli upřednostnit spisovnou češtinu. Berte to jako bonus, že si ji procvičíte.

před 1 rokem

JiDvok7
JiDvok7

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Větu: "Já neobjednal víno" považuji v češtině za používanou i gramaticky správnou.

před 7 měsíci

JiNeern

Ne, opravdu to není gramaticky správně. Viz prirucka.ujc.cas.cz

před 3 měsíci

AlesCZ65

prosím víno nemá člen protože je nepočitatelné? zase v tom plavu...

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

nejde spocitat. Zvlaste po treti lahvi. To pak uz nejde spocitat nic.

Vsechny tekutiny a vetsina hmot neni pocitatelna. Vsechno, co, kdyz je potreba to nejak spocitat se musi prevadet na nejake jine veci. Vino, voda, pivo, kyselina sirova se musi prevest na sklenice, lahve, litry nebo aspon kapky. Snih, pisek, cukr na kybliky, kila, hrsti, atd. Nejde rict 'Dej mi dva snehy' Ani cesky. Zrovna tak chleba, syr. Jsou to ucelene hmoty a pocitaji se na krajice, na kostky, na platky. Sice vsichni rikame 'dej mi jeden chleba', ale vlastne z te vety nejde poznat, jestli chci jeden bochnik, jeden krajic nebo co. A kdyz ty veci pocitam, tak nepocitam pocet tech veci, ale pocet tech kapek, kybliku, krajicu, hrsti, lahvi atd.

Vaze se na to pouziti slova 'hodne' v anglictine jsou dve 'much' a 'many'. Much se prave pouziva s nepocitatelnymi a many s pocitatelnymi podstatnymi jmeny.

před 2 roky

AlesCZ65

Děkuji. Jak se řekne víno, já hned vidím flašu :o)))

před 2 roky

Jitka709231
Jitka709231

Ani když vám číšník položí na stůl skleničku vína nelze říct: " I have not oder the wine"?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Moc ne. Reknete to bez clenu nebo, pokud byste chtela rict, ze tohle vino, tak pouzijete vylozene ukazovaci zajmeno , this nebo that dle situace.

před 2 roky

borecmisak

Prosím!Je překlad :Neporučil jsem si víno nesprávný? V češtině ...poručit si něco v hospodě je zcela běžný výraz a order v angličtině znamená totéž! Děkuji

před 1 rokem

MartinBezd

Mně to teď vyhodnotilo překlad "Neobjednal jsem víno" jako chybný ... Proč ten překlad nejde?

před 1 rokem

trzbndrv

Proč ne "nikdy jsem si neobjednala víno"? Myslím bez vyjádření podmětu?

před 2 roky

Beltrix1
Beltrix1

V původní větě není to "nikdy". Nevyjádřený podmět by neměl vadit.

před 1 rokem

rodinakhem

to samé jako předchozí dotaz: nemám objednané víno........proč ne?

před 10 měsíci