Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I have not ordered wine."

Překlad:Já jsem si neobjednal víno.

0
před 3 roky

20 komentářů


Irosomak

Ja si neobjednal vino ? Neni to mozne ?

4
Odpovědětpřed 2 roky

jgstcd
jgstcd

Vynechani slovesa byt v minulem casu je u jinych osob nez treti nespisovne.

2
Odpovědětpřed 2 roky

Jan327124

Sice nespisovne ale v zasade pochopitelne...

0
Odpovědětpřed 1 rokem

JiNeern

Ale nespisovné. Tečka.

0
Odpovědětpřed 5 měsíci

MichalTvrz

Nešlo by: "Já neobjednal víno"?

3
Odpovědětpřed 3 roky

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Minulý čas musí vždycky mít taky příslušný tvar slovesa být. V tomto případě Já jsem neobjednal víno.

2
Odpovědětpřed 3 roky

DavidVondr

Ale účime se angličtinu ne češtinu

0
Odpovědětpřed 1 rokem

ValaCZE
ValaCZE
Mod

To sice ano, jenže my máme omezený počet možných překladů jedné věty, a proto jsme se rozhodli upřednostnit spisovnou češtinu. Berte to jako bonus, že si ji procvičíte.

2
Odpovědětpřed 1 rokem

JiDvok7
JiDvok7

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Větu: "Já neobjednal víno" považuji v češtině za používanou i gramaticky správnou.

0
Odpovědětpřed 7 měsíci

JiNeern

Ne, opravdu to není gramaticky správně. Viz prirucka.ujc.cas.cz

0
Odpovědětpřed 3 měsíci

AlesCZ65

prosím víno nemá člen protože je nepočitatelné? zase v tom plavu...

1
Odpovědětpřed 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

nejde spocitat. Zvlaste po treti lahvi. To pak uz nejde spocitat nic.

Vsechny tekutiny a vetsina hmot neni pocitatelna. Vsechno, co, kdyz je potreba to nejak spocitat se musi prevadet na nejake jine veci. Vino, voda, pivo, kyselina sirova se musi prevest na sklenice, lahve, litry nebo aspon kapky. Snih, pisek, cukr na kybliky, kila, hrsti, atd. Nejde rict 'Dej mi dva snehy' Ani cesky. Zrovna tak chleba, syr. Jsou to ucelene hmoty a pocitaji se na krajice, na kostky, na platky. Sice vsichni rikame 'dej mi jeden chleba', ale vlastne z te vety nejde poznat, jestli chci jeden bochnik, jeden krajic nebo co. A kdyz ty veci pocitam, tak nepocitam pocet tech veci, ale pocet tech kapek, kybliku, krajicu, hrsti, lahvi atd.

Vaze se na to pouziti slova 'hodne' v anglictine jsou dve 'much' a 'many'. Much se prave pouziva s nepocitatelnymi a many s pocitatelnymi podstatnymi jmeny.

23
Odpovědět3před 2 roky

AlesCZ65

Děkuji. Jak se řekne víno, já hned vidím flašu :o)))

1
Odpovědětpřed 2 roky

Jitka709231
Jitka709231

Ani když vám číšník položí na stůl skleničku vína nelze říct: " I have not oder the wine"?

0
Odpovědětpřed 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Moc ne. Reknete to bez clenu nebo, pokud byste chtela rict, ze tohle vino, tak pouzijete vylozene ukazovaci zajmeno , this nebo that dle situace.

0
Odpovědětpřed 2 roky

borecmisak

Prosím!Je překlad :Neporučil jsem si víno nesprávný? V češtině ...poručit si něco v hospodě je zcela běžný výraz a order v angličtině znamená totéž! Děkuji

1
Odpovědětpřed 1 rokem

MartinBezd

Mně to teď vyhodnotilo překlad "Neobjednal jsem víno" jako chybný ... Proč ten překlad nejde?

1
Odpovědětpřed 1 rokem

trzbndrv

Proč ne "nikdy jsem si neobjednala víno"? Myslím bez vyjádření podmětu?

0
Odpovědětpřed 2 roky

Beltrix1
Beltrix1

V původní větě není to "nikdy". Nevyjádřený podmět by neměl vadit.

0
Odpovědětpřed 1 rokem

rodinakhem

to samé jako předchozí dotaz: nemám objednané víno........proč ne?

0
Odpovědětpřed 9 měsíci