1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Já nemám odpověď."

"Já nemám odpověď."

Překlad:I do not have an answer.

June 23, 2015

21 komentářů


Airin274

Mohla bych se zeptat. Proč nemůže být "I haven't answer?


OliB84

To by mělo být spíše ve tvaru I haven't got answer ve smyslu předpřítomného času.. pouze haven't ve smyslu záporu ( jakože ve smylu nemám) se prý neužívá samostatně..


Modrokneznik

Mohla bych se zeptat, proč nejde I have no answer? V běžné mluvě se to tak užívá.


Modrokneznik

No není za co. Jsem ráda, že jsem se nespletla.=)


MirekDzus

"I have not" nejde,hodilo mi to chybu


Verona530187

Ale tato věta není otázkou, proč tedy překlad s vazbou "do" ?


sarka494415

Kvůli záporu. Otazky a zápor prý DO, ale nerozumim tomu, někde DO je a někde neni.


Johana84594

U slovesa být se "do" nepoužívá, u všech významových sloves ano.


TomasK.7

I have not an answer je gramaticky spravne!!!


Johana84594

Není to správně, já už se poučila. "I have not ..." je sice v pořádku, ale jen v případě, že sloveso "have" je slovesem pomocným (při tvorbě záporu v předminulých a předpřítomných časech), v zadané větě je to běžné významové sloveso, takže otázky a zápor se tvoří pomocí pomocného slovesa "do". "já nemám ...=> I do not have ..." "já nedělám ...=> I do not do ..." (tady je první "do" pomocné, druhé významové). "máš ...? => do you have ...?" , "děláš...? => do you do ...?"


Zora1975

Moc děkuji, je to srozumitelné


Pindrushee

Tak teď jsem zmatená, proč tam je to DO?


Nillle1

Proč do, když to není otázka....


Modrokneznik

Je zde zápor, proto je třeba uvést slovo ,,do not" (zkráceně don't). ,,I have an answer" věta bez zaporu. ,,I don't have an answer." Jestliže má být věta záporná, je důležité slůvko ,,don't" nebo v případě třetí osoby jednotného čísla "doesn't". :)


SavioCze

proč ne.. I have not an answer


Petr900177

Můžu se zeptat proč nemůže být: I don't have an question?


Johana84594

Protože question je otázka a navíc by člen byl jen "a".


Ivana283742

proč nejde i have not an answer?


Johana84594

Protože "have not" lze použít jen v případě, že "have" je pomocné sloveso, už jsem to sem jednou psala. Tady je to sloveso významové, takže I do not have an answer.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.