"Is it cheaper to call after nine?"

Překlad:Je levnější telefonovat po deváté?

June 25, 2015

4 komentáře
Tato diskuse je zamčená.


jirka918536

Je po devate levnejsi telefonovat? Je pry chyba.


Jardap1

Je to levnější volat po devíti- vím, že to není tak časté, ale nepřipadalo mi to špatně- přesto to nevzalo


petrtaurus

prosím Vás s tím kdy použít "to" pořád tápu. Existuje na to nějaké pravidlo, nebo se to musí nabiflovat nazpaměť? Zde asi "to" nemá funkci předložky. Vím že třeba u "want to" se "to" použije pokud následuje sloveso, ale jak to funguje jinak zatím nevím.Pochopí angličan smysl věty pokud to "to" nedosadím? Díky moc.


Kartcha

V této větě je "to" proto, že jde o infinitiv slovesa. Podobně, jako se v angličtině slovíčka udávají se členem, tak se infinitiv slovesa udává s "to" (to write, to swim, to tell...). Také v češtině máme v přísudku infinitiv - je... VOLAT. Proto tam bude to "to". Máte pravdu, že někdy funguje "to" jako předložka, tady to ovšem není. Angličan i kdokoli jiný, kdo mluví anglicky, by Vám měl bez problémů rozumět i bez toho "to", ale zkrátka by to nebylo správně.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.