"Já mám šest zelených želv."

Překlad:I have six green turtles.

June 28, 2015

12 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


brckos

"Tortoise" je také želva


Gabi804367

Nemohlo by byt: I have got six green turtles?


MarquiseDeBat

Have got tu řešíme poměrně často. Ve zkratce, jedná se o dnes již spíše zastaralou formu, kterou si komplikujete život, jelikož je technicky vzato v předpřítomném čase. Nevidíme to rádi, přidáváme to, jen když se toho někdo dožaduje. Pokud byste to chtěla obsáhleji, tady ( https://www.duolingo.com/comment/7813937 ) to hezky vysvětlil Nemesis.


Gabi804367

no já myslela, že je v tom nějaký fígl, který neznám, protože v předchozí větě to po mně chtělo have got, že jenom have je špatně


MarquiseDeBat

A nepamatujete si, o čem přibližně ta věta byla? To zní nějak podivně...


Gabi804367

bohužel nepamatuji


nueby

Asi nějaké zaškrtávací cvičení z věty, kde je [/got] v ★. Jestli se uživatelka učí lekci po lekci, měli bychom to být schopni najít.


hajounek

Proč je špatně "I do have.." řeší se to často a přijde mi, že je to pokaždé jinak.


jgstcd

Pomocne "do" se pouziva u zapornych vet a otazek. Jsou i pripady kde se pouziva u kladych, ale jsou vzacne a velmi specificke.


JiNeern

Pokud se nepletu, v kladných větách jde zpravidla o zdůraznění, něco jako české "já to MÁM" nebo "já to OPRAVDU mám", s tím, že důraz je na "do".

Je to tak?


ladaprerov

Já bych se rád zeptal proc tu neni člen. the/an. Vymyslel jsem něco takového: i have a six green turtles


Nemesis_NaR

Neurčitý člen má v množném čísle formu nulového členu, tedy ničeho. To znamená, že neurčitý člen "a" nikdy nemůže být s množným číslem.

Určitý člen "the" by tu být teoreticky bylo a pak by se ale změnil význam věty. Místo oznámení o tom, že vlastním (nějakých) šest zelených želv, bych tím řekl, že mám těch konkrétních šest zelených želv a druhá strana ví, které mám na mysli. A to by asi chtělo zdůraznovací zájmeno i v české větě.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.