1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "You have gone too far."

"You have gone too far."

Fordítás:Túl messzire mentél.

June 28, 2015

9 hozzászólás


kogu4

v.ö.: "He takes me far away from here." Messzire elvisz innen.


Mate.Mate

Te túl messzire mentél ez mért nem jó?


Nyami88

Ezt kifejezeskent is hasznalhato, amikor vkit nagyon megbantunk vagy csak arra, hogy tul messzire koboroltal tolem? Koszi elore is


karak74

Szerintem inkább csak az első. Bár egy játszótéren elcsatangolt gyerek letorkolásakor a második is lehetséges, szerintem sokkal gyakoribb az első jelentés.


GrdosMari

miért nem jó a túl messzire mégy


karak74

Bár a have jelen idejű, de magyarra zat az igeidőt szokás szerint múltban fordítják. Én a következő szokást tapasztaltam több helyen is:

  • Past (bármilyen) = magyar múlt idő.

  • Present perfect, Present perfect continuous = magyar múlt idő.

  • Present continuous, Present simple = magyar jelen idő.

  • Future (bármilyen) = magyar jövő idő.

(Tehát a jelen idő ketté van vágva.) E szerint itt múlt időt szoktak használni. És ez logikus is. A perfect előidejűséget jelöl. A present perfect azt jelöli, hogy valami megtörtént, és a hatása még most is aktuális. Pl. Why are you so excited? I have seen an accident. Azaz Miért vagy annyira izgatott? Láttam egy balesetet. A balesetet korábban láttam, de még a hatása alatt vagyok. Hasonló pl. az is, ha valaha, soha. Mert itt "ezidáig", tehát ott is előidejű jelen van. I have ever seen an accident. Tehát Láttam már (valaha) balesetet. illetve never-rel Még nem láttam balesetet. Megj.: a Present perfect continuous leginkább azt jelöli, hogy valami zajlik egy ideje, és még most is tart.


ellenbrucz1

Pontosan ugyan ugy irtam le, es megsem fogadja el!


korosi.laura

Túl sokáig mentél??


szatti

Azt írtam, túl korán elmentél :D De nem fogadta el :)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.