"He is professional."

Tłumaczenie:On jest profesjonalny.

3 lata temu

15 komentarzy


PolishPROGamer

Czemu nie może być "On jest profesjonalistą"?

3 lata temu

MarcinProt

No wlasnie popieram

1 rok temu

PWojciech

Jeśli samo duolingo podpowiada, że professional można przetłumaczyć jako "zawodowiec" to tym bardziej powinno uznać "on jest zawodowcem".

1 rok temu

br0d4
Mod

Jedno słowo w języku angielskim może mieć wiele znaczeń, może pełnić funkcję rzeczownika, przymiotnika i czasownika - w zależności od kontekstu. Podpowiedzi w Duolingo są "automatyczne", program nie zna ("nie rozumie") kontekstu w którym dane słowo występuje w określonym zdaniu. Najczęściej pierwsza podpowiedź na samej górze jest poprawna, bo jest - a w każdym razie powinna być - skorelowana z prawidłowym rozwiązaniem zadania, natomiast wszystkie podpowiedzi poniżej pierwszej mogą, ale nie muszą być poprawne, bo mogą dotyczyć tego samego słowa występującego w innym kontekście.

1 rok temu

ziewaczek

No dobra, rozumiem to wszystko, tylko czy "On jest zawodowy." brzmi po polsku?

1 rok temu

br0d4
Mod

Odpowiedź "On jest zawodowy" od dawna nie jest akceptowana. A w każdym razie nie powinna - bo z klucza poprawnych odpowiedzi została usunięta wiele miesięcy temu...

1 rok temu

RychuBorg

Też prawda...

6 miesięcy temu

Joanna961529

Tak własnie

9 miesięcy temu

Nikapoli

nie moze bys on jest profesjonalista, bo "a professional " = rzeczownik, samo professional = przymiotnik

3 lata temu

Nami109

Nie uznało mi "on jest profesjonalistą", a zasugerowało "to jest profesjonalista". Coś jest nie tak. PS. Przeczytałam, że powinno być "profesjonalny", ale ta zasugwrowana odpowiedź w takim razie też powinna być błędna.

1 rok temu

br0d4
Mod

Faktycznie, nie powinno być odpowiedzi "to jest profesjonalista". Poprawione.

1 rok temu

Dabek94

"Jest profesjonalistą" powinno być poprawne moim zdaniem

3 lata temu

br0d4
Mod

Słowo "professional" bez przedimka jest przymiotnikiem, znaczy: profesjonalny, fachowy.

Natomiast z przedimkiem: "a professional" = profesjonalista, zawodowiec - ponieważ przy rzeczownikach policzalnych zastosowanie danego słowa jako rzeczownik lub jako przymiotnik rozpoznajemy właśnie po obecności lub braku przedimka.

1 rok temu

MariuszHajduk

Bardzo dobry opis. Jednak nie do końca uważam za poprawną odpowiedź systemu "To jest profesjonalista." Nigdy nie słyszałem (mam prawo bo się uczę :) ) by to = he

1 rok temu

br0d4
Mod

Wprawdzie "to" nie jest tłumaczeniem zaimka "he", ale jeśli chodzi o naturalny, codzienny język -- to w takim tłumaczeniu nie ma nic dziwnego.

W języku angielskim nie użyjemy zaimka nieosobowego "it" (= to) w stosunku do osoby, byłoby to co najmniej niestosowne. Jeśli mowa o osobach, należy w j.angielskim zawsze stosować zaimki osobowe.

Natomiast w języku polskim zaimek "to" jest powszechnie stosowany jako zamiennik zaimka osobowego: "on jest poetą" = "to (jest) poeta"; "oni są moimi braćmi" = "to (są) moi bracia".

Dlatego nie ma nic dziwnego w tym, że w tłumaczeniach zdań angielskich, gdy zaimek jest przypisany do jakiegoś rzeczownika, obok wersji dosłownej z użyciem zaimka osobowego, dopuszcza się też tłumaczenia "to (jest) + rzeczownik w mianowniku".

Uwaga jednak! - ta zasada nie działa w tym zdaniu! Tutaj zdanie angielskie ma strukturę "He is professional" czyli zaimek osobowy + przymiotnik (wiemy o tym na podstawie braku przedimka przed słowem "professional"). Nie można zatem tego zdania rozumieć ani tłumaczyć jako "on jest profesjonalistą", ponieważ jest to zmiana struktury zdania na zaimek + rzeczownik.

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.